گرد و خاک تازه تسلا در دنیای خودروسازی

گروه خودروسازی تسلا در سالهای اخیر ابداعات زیادی در این صنعت ایجاد کرده است. این شرکت با ارایه خودروی تمام برقی Model 3 نشان داده که برای ساخت خودروهای برقی برنامه های زیادی دارد.

حالا اما بار دیگر الون ماسک خبرساز شده است. او به تازگی از تلاش برای ساخت خودروی مدل Model Y که در واقع یک SUV کوچک است خبر داده است.

همچنین قرار است از کارخانجات پیشرفته تحت نظر ماسک، کامیون برقی پیشرفته ای خارج شود که البته فعلا هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. این درحالی است که باید منتظر نسخه ارزانتر مدل Model 3 هم باشیم. از این رو دور از ذهن نخواهد بود که در ماههای آینده شاهد خبرسازی گسترده الون ماسک در دنیای خودرو باشیم.

در جریان برگزاری نشست سالانه سهامداران گروه خودروسازی تسلا، الون ماسک تصویر مبهم اما هیجان انگیزی از محصول جدید یعنی Model Y را به رسانه ها نشان داد. قرار است این خودرو برای تولید در سال 2019 و 2020 آماده شود. می توان گفت این خودرور، یک نسخه بزرگ از مدل Model 3 محسوب می شود. البه ماسک اعلام کرده که در ساخت مدل Model Y از پلت فورم جدیدی استفاده خواهد شد.

پیش بینی می شود مدل Model 3 با قیمتی درحدود 35 هزار دلار در آمریکا به فروش برسد. از این حیث این خودرو همطراز BMW 3 series قرار می گیرد.

ماسک همچنین اعلام کرده که همه چیز برای تولید انبوه Model 3 از ماه آینده مهیاست. تسلا در هر هفته 5 هزار دستگاه از این خودرو را تا پایان امسال تولید می کند و قرار است تا پایان سال آینده این رقم به 10 هزار دستگاه در هفته برسد.

تنها 14 سال از عمر تسلا می گذرد و این شرکت در زمینه تولید انبوه و فروش گسترده خودر تجربه ای ندارد. بر اساس آمارها این شرکت سال گذشته 84 هزار خودرو تولید کرد حال آنکه رقبای این شرکت از جمله جنرال موتورز، فولکس واگن و تویوتا سالانه حدود 10 میلیون دستگاه خودرو می فروشند. از آن گذشته تسلا هم اکنون تنها 250 مرکز خدمات و انبار در سراسر جهان دارد.

سرمایه گذاری این شرکت در زمینه کامیونهای برقی هم چشمگیر بوده است. تسلا اعلام کرده که تا پایان سپتامبر امسال کامیون تمام برقی و البته نیمه خودران خود را رسما به دنیا معرفی کند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : guardian

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا