پوشش 57 درصدی اینترنت نسل چهار در ایران

 کمپانی اُپن سیگنال در گزارش جدید خود، وضعیت شبکه‌‌ی 4G را به تفکیک کشور‌های جهان بررسی کرده است. این کمپانی اطلاعات خود را در مورد کیفیت شبکه‌‌ی 4G بر اساس نظر کاربران اپراتورهای مخابراتی در اپلیکیشن اُپن سیگنال به دست می‌آورد. کاربران، با دریافت و نصب اپلیکیشن OpenSignal اطلاعات خود در زمینه‌ی پوشش شبکه‌ی 4G  را به اشتراک می‌گذارند و از طریق نقشه‌های موجود در این اپلیکیشن می‌توانند نسبت به وضعیت پوشش شبکه‌ی 4G برای اپراتورهای مختلف و در شهرها و کشورهای مختلف اطلاعات کسب کنند.

این کمپانی اعلام کرده است که اپراتورها به‌سرعت در حال پوشش مناطق جدید به شبکه‌ی4G  و همچنین تبدیل زیرساخت‌های خود برای پشتیبانی از این شبکه هستند. به طوریکه به صورت میانگین در 60 درصد مواقع در کشورهایی که این فناوری را در دسترس دارند، کاربران می‌توانند به شبکه‌ی4G   متصل شوند.

طبق اطلاعات ارائه شده، هم‌اکنون بیشتر از 15 کشور دارای زیرساختی از شبکه‌های 4G هستند و کاربرانشان سرعت دانلود 30 مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کنند در حالی‌که در بعضی کشورها، میانگین سرعت دانلود به خاطر استفاده از ظرفیت پایین این شبکه، کمتر است.

به گزارش Opensignal ، کره‌ی جنوبی بار دیگر رتبه‌‌ی بالایی در این رده‌بندی دارد. این کشور از نظر پوشش شبکه، جایگاه اول را داراست و از نظر سرعت در مکان دوم قرار دارد. از جمله دیگر کشورهایی که عملکرد بسیار خوبی از آن‌ها در این رده‌بندی ثبت شده است، مجارستان، هلند، نروژ و سنگاپور هستند.

 

در نمودار زیر، میزان پوشش شبکه‌ی 4G در کشور‌های مختلف نشان داده شده است. همان‌طور که مشخص است، کشور کره‌ی جنوبی در رتبه‌ی اول و ژاپن در رتبه‌ی دوم قرار دارند و ایران با پوشش 56.82 درصدی، در رتبه‌های پایین نمودار است.

نمودار بعدی مربوط به سرعت شبکه‌های 4G یا  LTE است. همانطور که می‌بینید در این نمودار نیز سنگاپور با سرعت دانلود 45 و کره‌ی جنوبی با سرعت دانلود 43 مگابیت در ثانیه، به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را دارا هستند.

کمپانی اُپن سیگنال همچنین یک نقشه‌ی جهانی به منظور نمایش وضعیت اینترنت نسل چهار تهیه کرده است که در آن کشورهایی که با رنگ خاکستری مشخص شده‌اند، در این بررسی حضور ندارند زیرا اطلاعات دریافتی از این کشورها برای اُپن سیگنال در حدی نبوده است که بتواند وضعیت شبکه‌ی 4G را در آن‌ها به درستی تحلیل کند.

طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط کمپانی  OpenSignal، این کمپانی در 75 کشوری که مورد تحقیق قرار داده است، با هدف تهیه‌ی آخرین گزارش از وضعیت شبکه‌های نسل چهار ، بیشتر از ۱۹ میلیارد رکورد را بررسی کرده است که برگرفته از اطلاعات دریافتی از ۵۵۸,۲۶۰ دستگاه گوشی هوشمند است.

بر اساس نتایج به دست آمده از این گزارش، تنها ۱۶ کشور در جهان پوشش بیش از ۸۰ درصدی شبکه‌ی4G را دارا هستند و البته باید گفت که در 6 ماه اخیر، ۵ کشور دیگر نیز به این جمع ملحق شده‌اند.

نقشه آخر هم مقایسه سرعت اینترنت نسل چهار را در کشورها نشان می دهد.

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا