این پهپاد با هیدروژن پرواز می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،موسسه Wirth Research از طرح یک پهپاد رونمایی کرده که به طور عمودی از  زمین بلند می شود و فرود می آید. این شرکت ادعا می کند سیستم جدید هوایی پهپاد،  نخستین نمونه ای است که از سلول های هیدروژنی به عنوان سوخت استفاده می کند.

در همین راستا شرکت سنگاپوری HES منبع انرژی مورد نیاز  برای شش ساعت پرواز با این پهپاد مجهز به سلول هیدروژی را فراهم کند. این انرژی تراکم بیشتری نسبت به باتری های لیتیوم یونی است.

به طور دقیق باتری های شارژی معمول حدود Wh/kg  ۲۰۰ شارژ ارائه می کنند این شرکت سنگاپوری ادعا می کند سلول سوختی هیدروژن در این پهپاد می تواند Wh/kg۷۰۰ شارژ تهیه کند.

این نسبت بالای انرژی به وزن سبب می شود پهپاد حتی با وجود بار سنگین قدرت لازم برای بلند شدن و فرود به طور عمودی را خواهد داشت.

شرکت سازنده از ویژگی های بیشتر پهپاد خودداری کرده است اما ادعا می کند بار این وسیله و قابلیت های بلند شدن و فرود VTOL همراه با ماندگاری ۶ ساعته شارژ و عدم انتشار گازهای گلخانه ای سبب می شود کاربردهای مختلفی مانند بررسی کابل ها و خطوط لوله، نظارت برنیروهای امنیتی یا عملیات های پاکسازی معدن برای این پهپاد در نظر گرفته شود.

همچنین قرار است در آینده با توسعه پهپاد از آن برای حمل ونقل بار نیز استفاده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا