حفظ بینایی مبتلایان به ام اس با داروی صرع

 به گزارش ایرنا از ساینس، حدود نیمی از مبتلایان ام اس به نوریت اپتیک حاد مبتلا هستند. این بیماری سبب التهاب نورون هایی می شود که اطلاعات بصری را از چشم به مغز منتقل می کنند. این اختلال باعث نابینایی کلی یا جزیی، تاری، درد و سیاهی چشم می شود. در برخی موارد این التهاب به طور کامل بهبود می یابد؛ ولی باعث صدمه به اعصاب بینایی می شود.

نوریت اپتیک حاد یکی از شایع ترین علامت های عود بیماری ام اس است و معمولا با داروهای استروییدی درمان می شود‎؛ ولی بهبودی قطعی نیست.

مطالعات نشان می دهد که یکی از داروهایی که برای جلوگیری از تشنج در بیماران مبتلا به صرع استفاده می شود، قادر به جلوگیری از نوریت اپتیک حاد است. این دارو فنی تویین نام دارد و ضربه های نورونی مغز را کاهش می دهد.
آزمایش های اولیه این دارو روی 86 بیمار مبتلا به ام اس با موفقیت انجام شده است.مولتیپل اسکلروزیس یا MS، یک بیماری مزمن عصبی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم سیستم عصبی مرکزی حمله می کند. ام اس بر اثر پاسخ سیستم ایمنی بوجود می آید و باعث التهاب در سیستم عصبی مرکزی می شود. التهاب، باعث نابود شدن میلین می شود. میلین یک بافت چربی است که از رشته های عصبی محافظت می کند. نتایج این تحقیقات در شصت و هفتمین نشست سالانه آکادمی نورولوژی آمریکا در واشنگتن مطرح شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا