سوپر خودروی فیبر کربنی برای کیک تولد 70 سالگی

خودروسازان بریتانیایی به ساخت محصولات اسپرت و لوکس شهرت دارند. طی چند دهه گذشته، در کنار نامهایی همچون رولز رویس، برند TVR هم ایده های هیجان انگیزی را وارد صنعت خودروسازی دنیا کرده است.

این شرکت خودروساز در یک مقطع زمانی به عنوان سومین خودروساز برتر دنیا در زمینه خودروهای اسپرت شناخته می شد. در واقع TVR به طراحی هنرمندانه خودروهای اسپرت سبک شهرت دارد و مدتهاست طرفدارانش منتظر رونمایی از کیک تولد هفتادمین سالگرد فعالیتش هستند.

این خودروساز یک کوپه استثنایی را برای رونمایی در هشتم سپتامبر امسال و همزمان با آغاز به کار مسابقات سه روزه Goodwood Revival بریتانیا آماده کرده است.

این محصول که هنوز نامش منتشر نشده 320 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد و گفته می شود 1200 کیلوگرم وزن داشته و با برخورداری از یک موتور به گنجایش 5 لیتر، از توان چشمگیر 400 اسب بخاری بهره می برد. موتور هشت سیلندری این خودرو حاصل کار شرکت Cosworth است که طی 60 سال گذشته در زمینه ساخت انواع سیستمهای الکترونیکی و موتور خودروهای سرعتی مشغول به فعالیت بوده است.

این موتور قدرتمند شتاب چشمگیری هم به خودرو می دهد تا جایی که صفر تا 100 را در کمتر از چهار ثانیه طی می کند.

در کنار همکاری با شرکت Cosworth که اعتبار خاصی به این سوپر خودرو می دهد، حضور گوردون ماری، طراح ویژه خودروهای فرمول یک و مک لارن از آفریقای جنوبی هم قابل توجه است. در واقع حضور این چهره شناخته شده در این پروژه، اعتبار کیک هفتاد سالگی TVR را دو چندان کرده است.

در این خودرو استفاده از فیبر کربنی که تخصص گوردون ماری به حساب می آید حرف اول و آخر را می زند. این بدان معناست که خودرو با توجه به انبوه فناوریها و تجهیزاتی که در خود جای داده، وزن کمی دارد.

قرار است تنها 500 دستگاه از این خودرو که فعلا Launch Edition نام دارد تولید شود، آن هم به قیمت چشمگیر 90 هزار پوند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : topgear

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا