برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی منجر به رشد و پویایی دانشگاه و جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان ایمن مطلب اظهار کرد: تضارب آرا منجر به شکل‌گیری فکر خلاق می‌شود و برای دانشجویانی که قرار است به عنوان یک فرد فرهیخته در آینده جزو مسئولین کشور باشند، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و بررسی بسیار بااهمیت است.

حسینی با انتقاد از صدا و سیما تصریح کرد: متأسفانه صداوسیما کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها را پوشش نمی‌دهد و از این بابت از این سازمان گله‌مندیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: دانشجو ذاتاً مطالبه‌گر است و اگر فضایی را فراهم کنیم که آنان به نقادی البته در چارچوب قانون بپردازند و صداوسیما نیز این نقدها را پوشش دهد، بسیاری از مشکلات جامعه در راستای ذات مطالبه‌گر دانشجویان رفع خواهد شد.

وی افزود: اگر مسئولین به اهمیت تضارب آراء پی ببرند حاضر خواهند شد هزینه‌های آن را بپذیرند؛ نقد دو تفکر مخالف گرچه در برخی موارد دردسر ساز می‌شود اما زمینه رشد و بالندگی را فراهم می‌کند. این نقد باید در چارچوب مقررات و با رعایت اصول نقادی باشد.

حسینی افزود: باید به دانشجویان اجازه دهیم با شور و حال دانشجویی به نقد و ارائه نظر بپردازند و مسئولین باید در این خصوص فضای فکری و ساختار ذهنی بازی داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا