تحول در خدمات سنتی پُست با پیاده‌سازی پروژه ملی «جی- نف»

به گزارش سیناپرس به نقل ازمهر، دکتر محسن بهرامی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان فضایی با شرکت پست، با تاکید بر سیاست این سازمان در زمینه توجه به ارائه خدمات در کنار دیگر فعالیت‌های توسعه محور، افزود: امضای این تفاهم‌نامه در راستای پاسخ به نیاز پست در چارچوب پروژه GNAF(پایگاه نظام ملی آدرس‌گذاری مکان محور کشور) است که تحول زیادی در زمینه خدماتی که در پست به صورت سنتی ارائه می‌کرده است، ایجاد خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه دستاوردهای خوبی در سطح جامعه به همراه داشته باشد.

در این مراسم مهندس مهری، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران نیز این تفاهم‌نامه همکاری را در قالب پروژه GNAF برشمرد و با توجه به توانمندی موجود در سازمان فضایی ابراز امیدواری کرد: در قالب این تفاهم‌نامه بتوانند از خدمات مشاوره‌ای سازمان فضایی در ابعاد فنی، تخصصی و تجربی در زمینه نقشه و تصاویر ماهواره‌ای مورد نیاز بهره ببرند.

مهری، گستره پروژه ملی GNAF را شهر و روستا عنوان کرد و گفت: بیش از 50 میلیون رکورد کدپستی در کشور ثبت شده است که 100 درصد شهرها با 39 میلیون و 500 هزار رکورد و اماکن روستایی با 11 میلیون و 500 هزار رکورد به ثبت رسیده و به‌روزرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه در حوزه «ژئوکد» کردن شهرها سال گذشته 5 شهر ژئوکد شدند، اظهار کرد: برای سال‌جاری 76 شهر بزرگ و مرکز استان و 1000 روستا در دستور کار قرار دارد که با همکاری سازمان فضایی ایران اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از اطلاعات دقیق و قابل اتکا در شرکت پست، ادامه داد: استفاده از اطلاعات سازمان فضایی ایران به عنوان یک سازمان تخصصی در زمینه اطلاعات سنجش از دور و ماهواره‌ای از اهداف پست در این تفاهم‌نامه بوده است.

به گزارش ایسنا، مفهوم فایل نشانی ملی مکان مرجع شده  (G-NAF) که به آن «جی-نف» می‌گویند، از اواسط تا اواخر دهه 1990 توسط شرکت PSMA استرالیا و برخی دیگر از سازمان‌ها در این کشور مطرح و اجرایی شد. G-NAF حقیقت شاخص معتبری از نشانی‌های مکان مرجع در سطح کشور استرالیا است. این مجموعه داده شامل بیش از 12.6 میلیون نشانی تأیید شده است.

هر یک از نشانی‌ها با دقت بالا اعتبارسنجی شده و شامل جزئیاتی همچون نام محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر به فرد ملک است. از این رو G-NAF از طریق ایجاد ارتباط بین داده‌های متنی و مکانی نشانی‌های معتبر، دوباره کاری‌ها و خطاهای مرتبط با نشانی‌های جعلی و باطل را حذف کرده و یا کاهش می‌دهد. 

این پروژه امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا