کشف دو شهر باستانی تمدن مایا در جنگل های مکزیک

سیناپرس: دکتر ایوان اسپرایک، باستانشناس و سرپرست این تیم پژوهشی موفق به کشف دو شهر باستانی با نام های «لانگوتینا» و «تامچن» در جنگل های مکزیک شد. این دو شهر در دوره تمدن مایا ساخته شده بودند که صدها سال پیش در این منطقه حکمرانی می کرد.

این دو شهر باستانی به دوره میانی و پایانی تمدن مایا یعنی بین 600 تا 1000 سال پس از میلاد مسیح (ع) تعلق دارند. باستانشناسان در این دو شهر به بقایای ساختمان هایی قصر مانند و نیز چندین هرم برخوردند. یکی از این هرم ها حدود 20 متر ارتفاع داشتند. همچنین در این شهر دروازه ای به شکل دهان یک اژدها وجود داشت که ظاهراً نشان دروازه ورودی شهر بود.

کاوشهای صورت گرفته تنها بر روی بخشی از شهر که ظاهرا مرکز شهر و محل تجمعات مهم بوده صورت گرفته است. با این حال هنوز بخش های جانبی این دو شهر که محل سکونت مردمان آن بوده مورد کاوش قرار نگرفته است.

این پژوهشگران سال گذشته نیز شهر دیگری از تمدن مایا با نام «چاکتون» را که در چند کیلومتری این دو شهر جدید یافت شده قرار داشت کشف کردند. هر سه این شهرهای باستانی در میان انبوهی از گیاهان و درختان جنگلی مخفی شده بودند و بهره گیری از تصویر هوایی، زمینه کشف آنها را فراهم ساخت.

news.yahoo  :منبع   

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا