ذخیره بیش از 44 نمونه در بانک خون بندناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، صفورا آقاحسنی، مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان افزود: بانک خون بند ناف در واقع از زمان تاسیس، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره سازی سلول های بنیادی دارند، آغاز کرده است.

وی ادامه داد: خون بند ناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد که بسیار مهم و ضروری است تا همه اقشار جامعه و خانواده‌ها از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بند ناف اطلاع و آگاهی داشته باشند.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سلول‌های بنیادی همانند خون در تمامی جراحی‌ها و درمان بیماری‌های خونی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

آقاحسنی یادآور شد: خون بند ناف مملو از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که در بیماری هایی که منشأ خونی دارند همچون تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی به دلیل اهمیت سلول های بنیادی کاربرد فراوانی دارد.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه از تیرماه تا پایان اسفندماه سال گذشته بیش از 44 نمونه در بانک خون بندناف این استان ذخیره شده است، یادآور شد: با توجه به تازه تاسیس بودن دفتر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی استان این میزان از ذخیره‌سازی نشان از ارتقاء سطح آگاهی عمومی هم‌استانی‌ها ما دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا