آلاینده های حاصل از خودروهای دیزلی به قلب آسیب می زنند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه موید مدارکی روز افزون دال بر مرگبار بودن سوخت های فسیلی است و نشان می دهد که قلب ساکنان مناطق آلوده ضعیف تر از افرادی است که هوای پاکیزه تنفس می کنند.
به گفته محققان دانشگاه کوین مری لندن، آنها به مدرکی دال بر اثرات مضر آلودگی ناشی از سوخت دیزل بر سلامتی دست یافتند و متوجه شدند که حتی اگر سطوح این آلودگی دیزلی کمتر از نصف حد مجاز تعیین شده توسط اتحادیه اروپا باشد، تاثیرات سوء آن وجود دارد. 
دکتر 'نای اونگ' از محققان دانشگاه کویین مری لندن تصریح کرد: براساس یافته ها، ذرات معلق که اساسا از خودروهای دیزلی منتشر می شوند، با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی، نارسایی قلبی و مرگ ارتباط دارد.
وی افزود: به نظر می رسد که این مسئله ناشی از یک واکنش التهابی باشد — استنشاق ذرات ریز معلق [PM2.5] باعث التهاب موضعی ریه ها به دنبال تاثیر یک التهاب سیستماتیک تر بر کل بدن می شود.
ذرات ریز معلق PM2.5 باعث التهاب سیستمیک، انقباض عروق و فشار خون بالا می شود که در مجموع فشار افزایش یافته ای را بر قلب وارد می کنند؛ این فشار بزرگ شدن قلب را برای مقابله با این بار اضافه در پی دارد که در نتیجه قابلیت انقباض قلب را کاهش داده و به کاهش عملکرد این اندام منجر می شود.
این مطالعه که روی چهار هزار و 255 فرد با متوسط سنی 62 سال در انگلیس انجام شد، نشان داد که با افزایش میزان قرار گرفتن افراد در معرض PM2.5، قلب بزرگتر و عملکرد آن بدتر می شود و این دو شاخص با افزایش سوخت و ساز و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی ارتباط دارد.
این مطالعه در نشریه EuroCMR منتشر شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا