بنیانگذار گوگل بزرگترین کشتی هوایی جهان را می سازد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه نوشت: سرگی برین از بنیانگذاران گوگل و رئیس فعلی شرکت Alphabet درحالی مشغول ساخت بزرگترین کشتی هوایی جهان است که اهداف مختلفی را مد نظر دارد.

به نوشته گاردین، تصور می شود سرگی برین نه تنها به دنبال تحقق ایده خود مبنی بر ساخت یک سیستم هوایی مجلل و لوکس است بلکه بخش دیگری از این برنامه توسعه کمکهای انسان دوستانه را نشانه رفته است.

در ادامه این گزارش آمده است که این کشتی هوایی در یکی از آشیانه های غول پیکر ناسا ساخته می شود. این سیستم غول پیکر پروازی ۲۰۰ متر طول داشته و با هزینه چشمگیری درحدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ساخته می شود.

ایگور پاسترناک طراح این کشتی هوایی در گفتگویی با گاردین گفته است: سرگی برین فردی خلاق بوده که همیشه رو به جلو حرکت کرده است. کامیونها برای جاده ها ساخته شده اند و قطارها برای خطوط ریلی و البته هواپیماها برای فرودگاهها. کشتی های هوایی این قابلیت را دارند که بدون توقف از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت کنند.

طراح این پروژه اشاره غیرمستقیمی کرده که نشان می دهد فرآیند ساخت این کشتی هوایی در مراحل ابتدایی قرار دارد.

به نوشته گاردین، چنین کشتی هوایی می تواند مواد غذایی و سایر منابع و تجهیزات را به نقاط دور افتاده که به کمکهای انسانی نیاز دارند برساند. در عین حال خانواده و دوستان نزدیک سرگی برین می توانند از این سیستم هوایی مجلل استفاده کنند.

گوگل از هر گونه اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا