کمک دانشگاههای آمریکایی به دانشجویان تحت‌تاثیر قانون مهاجرتی ترامپ

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از یو.دبلیو.نیوز، اکنون دانشجویان مهاجر بیم آن دارند که نکند بعد از گذراندن تعطیلات در کشورشان نتوانند دوباره به آمریکا بازگردند و از ورود آنان ممانعت به عمل آورند.

با توجه به این دستور، دانشجویان مهاجر ممکن است اگر برای دیدار با خانواده و اقوام به کشورهایی که شامل قانون منع ورود و مهاجرپذیری شده‌اند سفر کنند، دیگر به آمریکا راهی نداشته باشند.

با توجه به این شرایط، دانشگاه اوهایو شروع به طراحی برنامه‌ای مبنی بر اسکان تابستانی دانشجویانی که شامل این ممنوعیت می‌شوند کرده است.

تنها دانشگاه اوهایو نیست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه دانشگاه‌ها و کالج‌های دیگر هم با این مشکل دست به گریبانند و هر موسسه به نحوی قصد کمک به دانشجویان مهاجر را دارد.

بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه تابستانی خود را برای کمک به دانشجویانی که قادر به سر زدن به وطن اصلی خود در فاصله بین ترم‌ها نیستند، گسترش داده‌اند.

برای مثال دانشگاه اوهایو در حال آماده‌سازی کمپ‌هایی برای اسکان تابستانی دانشجویان مهاجر است و دیگر موسسات نیز با راهکارهایی نظیر اختصاص مسکن موقت، کارهای دانشگاهی، کارهای خدماتی در دانشکده‌ها و کارآموزی تابستانی به دنبال کمک به این دانشجویان هستند.

دادگاه‌های فدرال به دلیل مغایرت دستور ترامپ با برخی بندهای قانون اساسی، این دستور را به حال تعلیق درآوردند. بنابراین شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن که شامل دستور منع مهاجرت ترامپ شده‌اند، بار دیگر به طور قانونی اجازه ورود به آمریکا را یافتند. با این حال بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها به دانشجویان مهاجری که از این کشورها آمده‌اند راجع به سفر خارج از کشور در تابستان هشدار داده‌اند.

بیشترین گروهی که دچار این وضعیت هستند دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا هستند که شامل دستور منع ورود به آمریکا می‌شوند، چرا که آنها دارای ویزای یک بار مصرف(تک ورودی) هستند و این بدان معنی است که اگر آمریکا را ترک کنند بسیاری از آنها دیگر نخواهند توانست برای ادامه تحصیل به آمریکا بازگردند.

دانشجویانی که تحت تاثیر این منع ورود قرار می‌گیرند برای اسکان تابستانی هیچ‌گونه هزینه‌ای نباید بپردازند چرا که دانشگاه‌ها و کالج‌ها تصمیم گرفته‌اند برای کمک به این دانشجویان هزینه‌های اقامت تابستانه آنان را پرداخت کنند. هزینه اقامت و مخارج تابستانی هر نفر حدود 5500 دلار تخمین زده شده است.

مسئولان آموزش عالی آمریکا می‌گویند این دستور منع ورود نه تنها روی دانشجویان شش کشور، بلکه به طور کلی روی همه دانشجویان خارجی تاثیر منفی گذاشته است و در تلاش هستیم تا با مشاوره و کمک به این دانشجویان آنها را یاری دهیم. همچنین تلاش می‌شود تا حس همدردی و ارتباط مثبت با این دانشجویان توسط دانشجویان آمریکایی نیز تقویت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا