سرطان مثانه در کمین سیگاری‌ها

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، دکتر محمدعلی زرگر روز سه شنبه در حاشیه بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در جمع خبرنگاران افزود: خیلی بعید به نظر می رسد که فردی مبتلا به بیماری سرطان مثانه باشد و مواد مخدر یا سیگار استفاده نکند.
وی گفت: کارکردن در کارخانجات مواد رنگرزی یا برخی از مواد شیمیایی هم در ایجاد سرطان مثانه موثر است ولی نسبت به سیگار نقش خیلی کمتری دارند و مهمترین عامل ابتلا به این سرطان، سیگار است.
زرگر افزود: سرطان مثانه در زنان ایرانی خیلی شایع نیست اما در کشورهای غربی چون زنان سیگار می کشند سرطان مثانه بیشتر است ولی در ایران سرطان مثانه در زنان خیلی کمتر از مردان است .

مردم به خون در ادرار توجه جدی داشته باشند 
وی علامت شایع سرطان مثانه را ادرار خونی اعلام کرد و گفت: مردم به علل های مختلف می خواهند خون در ادرار را توجیه کنند و توجه جدی به آن ندارند در حالیکه هر عاملی سبب خونی شدن ادرار شود باید به پزشک مراجعه کند تا علت آن به درستی تشخیص داده شود.
زرگر گفت: سرطان های مثانه، کلیه و پروستات قابل پیشگیری هستند و اگر زود و بموقع تشخیص داده شوند، بیمارمی تواند عمر طبیعی داشته باشد.
دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران ادامه داد: معمولا آمار دقیقی از مبتلایان به سرطان های پروستات، کلیه و مثانه در ایران نداریم ولی از جمله سرطان های شایع مانند همه جای دنیا است.
وی ادامه داد: سرطان پروستات در تمام دنیا شایع است و در ایران هم اینطور است با این سرطان با آزمایش ساده قابل تشخیص است.
بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با حضور جمعی از پزشکان این حوزه امروز ( دوم خرداد) در سالن همایش های دانشگاه علوم شهید بهشتی آغار به کار کرد و تا 5 خرداد ماه ادامه خواهد یافت. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا