بروز اتفاقات مرموز زیست محیطی در خلیج مکزیک

به گزارش مهر، در آوریل سال ۲۰۱۰ یعنی دقیقا ۵ سال پیش در چنین روزهایی بزرگترین نشت نفت در تاریخ آمریکا روی داد. در آن حادثه که پس از انفجار در چاه نفت Deepwater Horizon شکل گرفت ۱۱ کارگر نفتی کشته شدند. اما این پایان کار نبود.

جدای از خسارات مالی شدید آن حادثه به تدریج اثرات مخرب نشت نفت بر محیط زیست خلیج مکزیک مشاهده شد اما شاید دانشمندان هیچ گاه تصورش را هم نمی کردند که با یکی از بی سابقه ترین لطمات وارد آمده به محیط زیست دریایی و جانوران آن در قرن گذشته مواجه شوند.

مطالعات دانشمندان نشان می دهد در ۵ سال گذشته و به طرز مرموزی جمعیت لاک پشتهای دریایی این نقطه از جهان کاهش قابل ملاحظه ای یافته است. همچنین دلفین ها در وضعیت جسمانی مناسبی قرار ندارند و حتی نسبت به یک دهه گذشته صدای کمتری از والها به گوش می رسد.

در پی حادثه نشت نفت در شمال خلیج مکزیک بخش قابل توجهی از تلاشهای زیست محیطی دو دهه قبل آن در زمینه نجات گونه های ناپایدار و در معرض خطر انقراض نسل جهان از جمله گونه ای از لاک پشتها موسوم به از بین رفت. این لاک پشت در دهه ۸۰ میلادی در آستانه نابودی کامل قرار داشت. با گذشت ۵ سال از آن حادثه تلخ اکنون گروههای علمی آماده ارایه گزارشهای خود درباره لطمات سنگین زیست محیطی آن حادثه هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا