رونمایی گوگل از فناوری‌های جدید

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از تلگراف، مهمترین فناوری‌های معرفی شده در این کنفرانس به شرح زیر هستند:

 آلبوم عکس فیزیکی
گوگل یک ویژگی جدید به برنامه «فوتوز» – Photos – اضافه کرده است که امکان سفارش آلبوم فیزیکی از عکس‌ها را در اختیار کاربر می‌گذارد. این برنامه از قابلیت‌ تشخیص تصویر و فناوری آموزش ماشین برای انتخاب بهترین تصاویر به منظور چاپ در آلبوم بهره می‌برد. آلبوم‌های عکس فیزیکی به قیمت 9.99 یا 19.99 دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ویژگی در حال حاضر تنها در آمریکا در دسترس است؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی در سایر نقاط جهان نیز ارائه شود.

 واقعیت مجازی
گوگل از یک فناوری جدید واقعیت مجازی به نام «گوگل لنز» – Google Lens – رونمایی کرد که قادر است اطلاعاتی را به تصاویر دریافتی از دوربین اضافه کند. این ویژگی از قابلیت تشخیص تصویر و اطلاعات مکانی برای جمع‌آوری اطلاعات اضافی بهره می برد. برای مثال وقتی دوربین گوشی یک رستوران را هدف می‌گیرد، اطلاعات مربوط به کیفیت و قیمت غذای رستوران به نمایش در می‌آید. قرار است ویژگی «لنز» – Lens – در فناوری «آسیستانت» – Assistant – گوگل نیز مورد استفاده قرار گیرد تا امکاناتی همچون ترجمه منوها و سوابق از طریق شبکه‌های «وای – فای» – Wi-Fi – برای کاربران فراهم شود.

به اشتراک‌گذاری و ویرایش تصاویر
از این پس برنامه «فوتوز» – Photos – با بهره‌گیری از فناوری تشخیص تصویر امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر و آلبوم‌ها را با دوستان و آشنایانی که در آن عکس‌ها حضور دارند، فراهم می‌کند. همچنین قابلیت‌های جدیدی را برای ویرایش تصویر در اختیار کاربر می‌گذارد.

ویژگی‌های جدید «آندروید او» – Android O –
گوگل برخی از ویژگی‌های جدید «آندروید او» – Android O – را تایید کرد. این ویژگی‌ها عبارتند از:
– نمایش تصویر در تصویر
– انتخاب هوشمند متن
– کنترل بیشتر بر پیغام‌های سیستمی
– بهبود امنیت فروشگاه «گوگل پلی» – Google Play – از طریق فناوری یادگیری ماشین
– تکمیل خودکار اطلاعات مانند گذرواژه‌ها
– کنترل بیشتر برنامه‌ها برای محدود کردن اطلاعات و مصرف باتری
– مجموعه جدیدی از ایموجی‌ها و فونت‌ها

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا