ای کاش در حوزه سلامت به اندازه دولت یازدهم 10 دولت قبل هم کار می کردند

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن هاشمی قاضی زاده دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه پنجاه و هفتمین کنگره بین‌المللی انجمن دندان‌پزشکی ایران افزود: اگر دولت های قبل به سلامت توجه می کردند حتما ما امروز نه تنها در جسم بلکه در روح و روان نگرانی کمتری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه دولت روحانی در شرایط سختی با رای مردم سرکار آمد، گفت: این دولت خدمات بی شماری در حوزه سلامت ارائه کرده و کارهای بسیار فراوانی برای کاهش آلام، رنج و درد مردم انجام داده است. یکی از اولویت های مهم دولت یازدهم کمک به بخش سلامت بوده است.

وی به وضعیت دهان و دندان در کشور اشاره کرد وگفت: متاسفانه در این حوزه با استاندارهای بین المللی فاصله داریم اما با کمک شما عزیزان قدم های اولیه برداشته شده است.

وزیر بهداشت به ارایه خدمات دندان پزشکی در مدارس اشاره کرد و اظهارکرد: بیش از 35 میلیون بار خدمت به این افراد برای پیشگیری ارایه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت ها و مجلس های آینده تلاش شان در کنار سایر خدمات، صرف سلامت مردم شود.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که آنچه در دولت یازدهم در حوزه سلامت رخ داده و جز سه اولویت مهم کشور قرار گرفت در دولت بعدی ادامه پیدا کند تا به نظام سلامت کارآمد دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد که همه ما روز جمعه ( 29 اردیبهشت ماه ) برای کشور و آیندگان پای صندوق های رای می رویم تا سرنوشت کشور را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد که خیلی مهم است که همه ما پای صندوق های رای حاضر شویم و بدون تردید مردم عزیز ایران باز نخواهند گشت.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که کشور در مدار خلاقیت، تدبیر و استفاده از خرد و دانش بشری و تجارب اندوخته بشر که ما هم در آن سیهم هستیم، قرار داشته باشد. ملت عزیر همچنان در مسیر خردورزی و دانش اندوزی، صلح، آسایش و آرامش قرار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به جامعه دندان پزشکی افتخار می کنم، گفت: خوشحال هستم که این جامعه در تراز بین المللی در موقعیت خوبی قرار دارد.

هاشمی گفت: از این جامعه انتظار است که درحوزه پژوهش بتواند رقبای خود را پشت سرگذاشته و جایگاه خوبی را بدست آورد. در زمینه توسعه زیرساخت ها نیازهای فراوانی وجود دارد که این کار برعهده دولت، مجلس و وزارت بهداشت است.

دکترعلیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در این مراسم گفت: جامعه دندانپزشکی ما با توفیق و کامیابی توانست در عرصه های بین المللی جایگاه ممتاز و فاخری را کسب کند.

وی افزود: دستاوردهای سترگ و ارزنده ای در عرصه سلامت کشور به خصوص دندانپزشکی ماحصل تلاش و زحمات شما عزیزان است.

زالی گفت: دولت یازدهم موضوع سلامت را مورد توجه ویژه قرار داده و تا قبل از این دولت از نظر توجه اجرای موضوع سلامت جایگاه 13 یا 14 در مباحث اجرایی داشت که در این چهارسال این بخش در سه رتبه اصلی قرار گرفته که دستاوردی بزرگ است.

وی ادامه داد: شاهد مصوبات خوبی در شورای عالی بیمه در این چهار ساله بودیم که برخی از آنها عملیاتی شده است.

در این مراسم از برخی پیشکسوتان این حوزه تقدیر و تجلیل به عمل آمد. پنجاه و هفتمین کنگره بین‌المللی انجمن دندان‌پزشکی ایران روز دوشنبه با حضور جمعی از دندانپزشکان در سالن اجلاس سران آغاز بکار کرد و تا 28 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا