حمله گسترده «باج افزار» به چین، کره جنوبی و هنگ کنگ

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، این هکرها (نفوذگرهای اینترنتی) پیشتر بیش از ۲۰۰ هزار رایانه را در نزدیک به ۱۵۰ کشور جهان مورد حمله قرار داده و با قفل اطلاعات شخصی، خواستار واریز مبلغی برای بازگرداندن اطلاعات رایانه های مورد حمله شده بودند.
بر همین اساس اعلام شده که دستکم بیش از ۳۰ هزار سازمان و شرکت در سراسر چین و صدها شرکت در منطقه هنگ کنگ هدف حملات سایبری باج افزارها قرار گرفته اند.

روز سه شنبه در تارنمای مرکز «چیهو» چین که از موسسات اطلاع رسانی و آموزشی محسوب می شود، ‌اعلام شد که بیش از چهار هزار دانشگاه و موسسه آموزشی نیز هدف هکرها قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش؛ فروشگاه ها، ایستگاه های راه آهن و همچنین بیمارستان ها و بسیاری از مراکز خدماتی در چین و هنگ کنگ قربانی ویروس مذکور شده اند که با نام «می خواهم گریه کنم» در رایانه ها فعال می شود و پرونده های آنها را قفل می کند و طعمه های این هکرها در قبال پرداخت وجه می توانند از شر این ویروس خلاصی یابند.

این ویروس به قدری قوی عمل کرده که بر اساس گزارش شرکت ملی نفت چین توانسته است پمپ های بنزین در ۲۰ هزار ایستگاه عرضه سوخت در چین را از کار بیندازد.

شرکت «باکس» در هنگ کنگ هم گزارش کرده که دستکم ۴۸ بار مورد حمله هکرها از هفت کشور جهان قرار گرفته و خسارات زیادی را متحمل شده است.

این در شرایطی است که بر اساس گزارش رسانه های گروهی هنگ کنگ و چین هزاران مورد حمله به رایانه های سازمان های مختلف رخ داده و حملات به طور متوالی در روزهای اخیر ادامه داشته است. همچنین از کره جنوبی نیز خبر می رسد که رایانه های زیادی در این کشور مورد حمله قرار گرفته اند.

شرکت «سی جی وی» کره جنوبی که در برنامه های تبلیغاتی فعال می باشد و زنجیره ای است می گوید که 50 مرکز آن مورد حمله این ویروس قرار گرفته است. مسئولان کره جنوبی از مردم و شرکت های این کشور خواسته اند تمامی تدابیر امنیتی را برای رایانه های خود در نظر بگیرند.

اداره امنیت و اینترنت کره جنوبی در بیانیه ای آورده که دستکم حملات سایبری پنج شرکت دیگر کره ای را نیز هدف قرار داده است.

بر اساس اعلام کارشناسان، ممکن است حمله گسترده باج افزارها موسوم به «وانا کرای»، در روزهای آینده نیز در سراسر جهان ادامه داشته باشد و در گسترده ای افزایش یابد. گفته می شود این بدافزار قدرتمند ساخت آژانس امنیت ملی آمریکا است که تاکنون علاوه بر قاره آسیا چندین کشور اروپایی را نیز مورد حمله قرار داده است.

هشدار حمله سایبری روز جمعه توسط شرکت های بزرگ امنیت سایبری سراسر جهان اعلام شد مبنی بر اینکه ویروس باج افزار خطرناکب به سرعت در فضای مجازی در حال انتشار است و هزاران رایانه را در سراسر جهان آلوده کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا