طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان غیرایرانی در ورامین آغاز شد

بابک بختیاری جم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در اجرای این طرح کودکان غیر ایرانی اعم از کودکان افغان، عراقی و دیگر اتباع خارجی زیر پنج سال در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند.

وی افزود: کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت نسبت به اجرای واکسیناسیون کودکان غیر ایرانی زیر پنج سال اقدام می کنند.

بختیاری جم، با اشاره به طرح سه روزه واکسیناسیون فلج اطفال گفت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان غیر ایرانی زیر پنج سال همه ساله در شهرستان ورامین انجام می شود.

وی افزود: از آنجایی که این بیماری مسری و معلول کننده در دو کشور پاکستان و افغانستان به صورت بومی وجود دارد انجام این طرح مهم و ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین افزود: اجرای این طرح رایگان است و افراد می توانند با در دست داشتن کارت واکسیناسیون و کارت شناسایی معتبر با مراجعه به کلیه مراکز بهداشتی نسبت به دریافت واکسن فلج اطفال اقدام کنند.

فلج اطفال در اثر آلوده شدن با پلیوویروس رخ می دهد. این ویروس یا از طریق تماس مستقیم فرد به فرد و یا از طریق تماس با خلط آلوده دهان یا بینی بیمار و یا از طریق تماس با مدفوع آلوده منتقل می شود.

این ویروس از طریق دهان یا بینی وارد بدن شده و در حلق و مجرای گوارشی تکثیر می شود و از طریق خون و مایع لنف در تمام بدن پخش می شود.

از زمان ورود ویروس به بدن تا بروز علائم بیماری، 5 تا 35 روز و به طور میانگین 7 تا 14 روز طول می کشد اما بیشتر افراد علائمی ندارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا