ارتش آمریکا به روبات ها تیراندازی می آموزد

به گزارش سیناپرساز مهر به نقل از Defence One،   محققان شرکت DCS و آزمایشگاه ارتش آمریکا سعی دارند با استفاده از اطلاعات مربوط به امواج مغزی انسان به روبات ها بیاموزند چگونه هدف تیراندازی را تشخیص دهند. برای این منظور آنها مخازن اطلاعات امواج مغزی انسان را در یک شبکه عصبی(نوعی ابزار هوش مصنوعی) وارد می کنند.

آنها به این شبکه عصبی آموخته اند تا زمانیکه سربازی تصمیم به تیراندازی می گیرد را شناسایی کنند آنها امیدوارند روزی بتوان از این روش درمیدان جنگ استفاده کرد.

متیو جاسوا یکی از مولفان این تحقیق می گوید: هنگامیکه انسان چیزی را درک می کند، سیگنالی در مغز ارسال می شود. این سیگنال «عکس العمل P300 »نام گرفته است. این سیگنال در حقیقت پاسخ سریع مغز هنگام تصمیم گیری است. (مانند شناسایی هدف تیراندازی).

به هرحال محققان امیدوارند با استفاده از امواج مغز انسان و بکارگیری آن در یک شبکه عصبی، رایانه بتواند به راحتی تشخیص دهد چه زمان سرباز هدف خود را ارزیابی می کند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست مدت زمان زیادی وقت صرف آموزش شیوه کارکرد عکس العمل P300، حرکت چشم و غیره به روبات ها شود. در حقیقت هدفشان آن است که روزی این شبکه عصبی بتواند با مشاهده امواج مغزی و حرکت چشم سربازان کار آزموده، شیوه هدف گیری را بیاموزد.

جاسوا در ادامه می افزاید: اکنون قصد داریم به کمک مخازن امواج مغزی انسان به ابزارهای هوش مصنوعی شناسایی این سیگنال های مغزی را بیاموزیم. به عبارت دیگر ابزار هوش مصنوعی می آموزد چه زمانی یک سرباز هدف تیراندازی را انتخاب می کند.  ما می خواهیم بدانیم در مغز انسان چه می گذرد. علاوه برآن اگر در یک گروه چند سرباز یک هدف تیراندازی داشته باشند، عملیات های نظامی بهتر انجام می شوند.

این در حالی است که ماه گذشته فاش شد سازمان DARPA به دنبال روش های مختلفی برای هک مغز انسان است تا بتواند قابلیت های شناختی سربازان را بهبود بخشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا