سیستم انتقال صنعتی بی‌سیم اطلاعات آنالوگ و دیجیتال ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، مسعود مهرداد، مدیرعامل شرکت طراح این  سیستم با بیان اینکه در حال حاضر انتقال سیگنال‌های کنترلی و مانیتورینگ در بسیاری از صنایع، به وسیله کابل انجام می‌پذیرد، گفت: با توجه به محیط‌های مخرب درصنایع، کابل‌های مذکور در مدت زمان کوتاهی دچار نقص فنی می‌شود. بر این اساس سیستمی را طراحی و پیاده سازی کردیم که با استفاده از آن انتقال اطلاعات آنالوگ و دیجیتال در صنایع مختلف از جمله صنعت سدسازی به صورت بی‌سیم(Wireless) انجام شود؛ در این صورت تا حد بسیار زیادی از هزینه‌ها و مشکلات مربوطه کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این سیستم در چند کارخانه سیمان به صورت پایلوت نصب و راه اندازی شده است، تصریح کرد: پیاده سازی سیستم ارسال و دریافت اطلاعات دیجیتال و آنالوگ بین واحدهای مختلف به شیوه بی‌سیم با هدف حذف کابل‌های گران قیمت با هزینه نگهداری بالا، صورت می‌گیرد که اجرای این طرح منجر به کاهش بزرگ هزینه‌های تعویض کابل استفاده شده است.

به گفته مهرداد، سیستم جدید ارتباط بی‌سیم به جهت کاهش هزینه تعمیرات و هزینه برق مصرفی و به دلیل حذف موتورهای کابل جمع‌کن و کابل‌های ارتباط دیتا، نیز دارای صرفه اقتصادی است. همچنین به دلیل ماهیت دیجیتال و نحوه طراحی آن، امکان عیب‌یابی سریع و آسان سیستم را به ما می‌دهد.

 وی ادامه داد: علاوه بر این امکان اضافه کردن (Digital (Input, Output و   (Analog (Input, Output به سیستم، فقط با تغییرات نرم‌افزاری، از دیگر مزایای آن است. این در حالی است که در سیستم کابلی قدیمی، این کار تقریبا غیر ممکن است؛ چرا که کابل به کار رفته، تعداد رشته محدودی دارد.

مهرداد با اشاره به اینکه از دیگر مزایای این سیستم می‌توان به کاهش توقف‌های زیاد ناشی از مشکلات سیستم کابلی فعلی اشاره کرد، افزود: به عبارتی با جایگزینی سیستم جدید، هزینه تعمیرات و توقف تولید به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد. این سیستم بی‌سیم طوری طراحی شده است که با اعمال تغییرات جزئی دارای قابلیت نصب بر روی دستگاه‌ها و صنایع مختلف است.

وی با بیان این‌که تمام مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب و راه‌اندازی این سیستم به طور کامل انجام شده است، گفت: این سیستم در نقاط مختلف صنایع، جهت کنترل و پایش از راه دور سیگنال‌های گوناگون، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، با ایجاد امکان صادرات تکنولوژی این سیستم قابلیت فراوانی جهت استفاده صنایع در کشورهایی مانند ترکیه و جمهوری‌های استقلال یافته شوروی سابق را نیز دارد که باعث ارزآوری خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا