غیبت سرفیس درمهمترین رویداد سالانه مایکروسافت

 به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،کنفرانس Build مهم‌ترین رویداد سالانه مایکروسافت محسوب می‌شود. در این کنفرانس توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سایر متخصصان علوم کامپیوتر گردهم می‌آیند تا یک جمع‌بندی از عملکرد و مسیر حرکت این شرکت ارائه کنند.
این کنفرانس که از دهم تا بیستم ماه می ( 20-10اردیبهشت) درسیاتل آمریکا برگزار می شود، فرصت بسیار خوبی برای شناسایی فناوری‌های مهم موردتوجه مایکروسافت و پیش بینی زمینه‌های سرمایه‌گذاری مالی و زمانی این شرکت را فراهم می‌کند. 
در ادامه برخی از حوزه‌های مورد توجه مایکروسافت و زمینه‌هایی که انتظار می‌رود در سال جاری فناوری های جدیدی در آن‌ها رونمایی شود، مورد بررسی قرار گرفته است.

-فناوری Visual Studio 2017
آخرین نسخه نرم‌افزار Visual Studio در ماه مارس 2017 منتشر شده است و انتظار می رود مایکروسافت زمان زیادی را صرف معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های این محیط توسعه جدید کند. 

-ویندوز 10
قرار است ویندوز 10 یکی از محورهای اصلی کنفرانس باشد. اغلب استراتژی‌های بزرگ مایکروسافت به‌گونه‌ای با ویندوز 10 مرتبط است. 

-فناوری واقعیت مجازی ترکیبی
می‌دانیم که قرار است تجهیزات واقعیت مجازی مبتنی بر ویندوز در سال 2017 روانه بازار شوند. انتظار می‌رود در کنفرانس Build برخی از پلتفرم‌های جدید واقعیت مجازی که با ویندوز 10 سازگاری دارند، رونمایی شده و مباحث مهمی در رابطه با نحوه استفاده از Visual Studio 2017 و سایر ابزارها برای بهره‌برداری از این پلتفرم‌ها مطرح شود.

-پلتفرم Cortana Skill Kit
مهمترین تلاش مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی، آموزش ماشین‌ها و روبات‌ها منتهی به تولید دستیار دیجیتالی موسوم به Cortana شده است که در ویندوز 10 ارائه شده و در گوشی های هوشمند مبتنی بر iOS و اندروید نیز قابل دسترسی است. این دستیار دیجیتالی برای رقابت با فناوری Google Home و Amazon Alexa به آرامی راه خود را به منازل نیز باز می‌کند.
پلتفرم Cortana Skill Kit به‌منظور توسعه قابلیت‌های نوشتاری طراحی شده است که موجب افزایش هوشمندی Cortana می‌شوند و به همین علت انتظار می رود به طور گسترده در کنفرانس Build مورد توجه و واکاوی قرار گیرد. همچنین انتظار می‌رود تجهیزات سخت افزاری جدیدی که قرار است از این فناوری بهره ببرند و همچنین پلتفرم Home Hub مایکروسافت که یکی از برنامه‌های بلندمدت شرکت محسوب می شود، در این کنفرانس رونمایی شوند.

-پردازش ابری
راهکارهای ابری مایکروسافت از جمله پلتفرم پردازش ابری Azure جزء مهم‌ترین کسب‌وکارهای مایکروسافت محسوب می‌شوند که با سرعت زیادی رشد می‌کنند. احتمالا کنفرانس امسال بر نحوه استفاده از محصولات و خدمات مختلف پردازش ابری مایکروسافت برای ساخت یک راهکار ابری اختصاصی توسط توسعه‌دهندگان تمرکز می‌کند.

-هوش مصنوعی
با توجه به اهمیت هوش مصنوعی در صنعت فناوری اطلاعات انتظار می‌رود زمان زیادی در این کنفرانس صرف بررسی هوش مصنوعی، آموزش ماشین و روبات‌ها شود. بنابر این علاوه بر Cortana که محور اصلی مباحث در این حوزه است، احتمالا پروژه های جدید مایکروسافت نیز در این زمینه رونمایی خواهند شد.

-غیبت سخت‌افزار Surface
پیش از این اعلام شده بود که قرار است از Surface Pro 5‌ در کنفرانس Build سال 2017 رونمایی شود. با وجود این مایکروسافت اعلام کرد قرار است در تاریخ 23 ماه می ( دوم خرداد ) کنفرانس دیگری به طور اختصاصی برای تجهیزات سخت‌ افزاری برگزار شود و به احتمال زیاد Surface Pro 5 یکی از از غایبان بسیار مهم در Build 2017 است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا