بررسی آثار باستانی هزارو 500 ساله در قطب شمال

باستان شناسان در خانه ای در سایت Rising Whale آلاسکا مصنوعات برنزی و بقایای سنگ ابسیدین کشف کردند . این کشف نظریه روابط تجاری بین دنیای جدید و شرق آسیا را در هزار سال پیش تقویت می کند .

یکی از اشیاء برنزی کشف شده ، به نظر می رسد به عنوان یک سگک یا قلاب یا چفت و بست مورد استفاده قرار می گرفته چرا که هنوز بخشی از چرمی که به آن متصل می شده بر آن باقی مانده است . روش اولیه سن یابی یا تاریخ گذاری رادیو کربن نشان می دهد که این شیء در حدود سال 600 میلادی ساخته شده است .

دومین شیء برنزی پیدا شده در این سایت به عنوان سوت مورد استفاده قرار می گرفته است. بر اساس پژوهش ها و بررسی ها در آن زمان هنوز برنز در آلاسکا توسعه و رواج پیدا نکرده بود بنابراین به نظر می رسد که این مصنوعات برنزی از طریق تجارت و بازرگانی وارد این سرزمین شده باشند .

اوون میسون (Owen Mason) از دانشگاه کلرادو (University of Colorado) در مصاحبه ای مطبوعاتی  اعلام کرد : ما شاهد تعاملات غیر مستقیم هستیم که آنها با تمدن های به اصطلاح بلند پایه آن زمان همچون چین ، کره یا Yakutia در ارتباط بوده اند .

اشیاء ساخته شده توسط ابسیدین که در خانه ای در این سایت کشف شده ، در اصل متعلق به دره رودخانه آنادیر (Anadyr River Valley) روسیه است . به نظر محققان افرادی که در سایت Rising Whale زندگی می کردند ممکن است که اعضای فرهنگ برینک (Birnirk culture) بوده باشند که در واقع یک گروه از مردم بوده که در هر دو طرف تنگه برینگ (Bering Strait) زندگی می کردند .

فرهنگ برینک (Birnirk culture) یک فرهنگ پیش از تاریخی اینویی‌ ساحل شمال آلاسکا است که از تاریخ 600 تا سده بیستم میلادی وجود داشته است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا