به دنبال تعامل با دانشگاه‌های دنیا هستیم

کمال خرازی با اشاره به اینکه حوزه علوم شناختی در کشور ما حوزه ای جدید و نو پا است، اظهار کرد: با این وجود ایران در برخی عرصه های شناختی در منطقه مقام نخست را دارد البته در این زمینه میان ایران، ترکیه و رژیم اشغالگر قدس رقابت شدیدی وجود دارد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ادامه داد: ایجاد ارتباط با دانشگاه‌های دنیا یکی از اهدافی است که در ستاد دنبال می شود در این زمینه اقداماتی همچون حمایت از برگزاری هفتمین کنگره بین المللی علوم شناختی انجام شد که متخصصانی از کشورهای افغانستان، لبنان، مالزی، هلند، انگلیس، آلمان و ایتالیا در این همایش حضور داشتند تا میان دانشگاه های ایران و سایر دانشگاه ها در خصوص مباحث علوم شناختی ارتباط برقرار شود.
خرازی همچنین بیان کرد: ایران نسبت به دنیا در مراحل اولیه برای توسعه علوم شناختی بوده و در حال آشنا ساختن دانشگاه ها با این حوزه است به گونه ای که دانشجویان مستعد جذب و افرادی قالب بورسیه به سایر کشورها اعزام می شوند، همچنین به منظور انجام تحقیقات این حوزه تجهیزات در کشور در حال آماده سازی است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با اشاره به رتبه 27 ایران در حوزه علوم شناختی در دنیا گفت: در سال های بعد می بایست با توسعه این رشته در دانشگاه ها، رتبه های بالاتری کسب کنیم و جایگاه ایران در دنیا را ارتقاء دهیم که یکی از زیرساخت های لازم برای تحقیقات در زمینه علوم شناختی تجهیزات است که از مهمترین آنها تجهیزات مورد نیاز برای تصویر برداری از مغز را باید نام برد که در این زمینه سال گذشته آزمایشگاه ملی نقشه برداری از مغز به بهره برداری رسید. در حال حاضر نیز به دنبال تجهیز زیرساخت ها در دانشگاه ها هستیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا