جشنواره «حرکت» تبلور تلاش‌های علمی دانشجویان است

 دکتر برخورداری، رییس دانشگاه علم وصنعت ایران در افتتاحیه ششمین جشنواره حرکت دانشگاه با تبریک شروع این جشنواره، گفت: امتیاز اصلی جشنواره «حرکت» از نظر من، مبنای دانشجویی آن است؛ هر چند استادان، دانشجویان را راهنمایی می‌کنند و مسؤولان مربوط، حسب وظیفه خود در برگزاری آن نقش دارند، ولی این نتیجه تلاش‌های علمی دانشجویان است که در نمایشگاه و جشنواره، تبلور یافته است.

وی افزود: بسیار مفتخر و خوشحالیم که دانشجویان ما در این زمینه بسیار خوب تلاش کردند و سال گذشته، موفق به کسب 6 مقام در جشنواره ملی حرکت شدند و دانشگاه برتر بودیم. این‌ها نشان می‌دهد دانشجویان ما به حق تلاش خوبی دارند و انتظار داریم امسال نیز موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.

رییس دانشگاه علم وصنعت در ادامه، تبدیل علم به تولید و ثروت را مساله اصلی کشور دانست و افزود: اگر چه فعالیت‌های خوبی همچون تشکیل و حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان، صورت گرفته، ولی هنوز در زمینه تبدیل دانستنی‌ها به محصولات قابل بهره‌وری، کمبود داریم.

دکتر برخورداری با اشاره به مزین شدن امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» افزود: اولین گام در تولید، همین ایده‌پردازی است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: کسانی که می‌خواهند به سمت صنعتی شدن ایده‌ها حرکت کنند، می‌توانند از طریق معاونت پژوهشی یا موسسات حمایتگر ایده‌های صنعتی، کمک‌های لازم را دریافت کنند و این امکان، اخیرا در دانشگاه فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌نژاد، مدیر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از دانشجویان و مسؤولان برگزاری این جشنواره دانشجویی، ابراز امیدواری کرد هر ساله شاهد برگزاری هر چه قوی‌تر و پربارتر این جشنواره و توسعه و تسری آن به دیگر مراکز علمی باشیم.

مدیر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: مهمترین سرمایه هر مملکت، منابع انسانی اوست و در این بین، افراد خلاق و مبتکر، سرآمد هستند.

وی گفت: خوشحالیم که جوانان دانشجوی ما با همت و انگیزه این جشنواره را برگزار می‌کنند؛ چرا که این ایده‌ها قرار است به فناوری تبدیل شود و ارتباط صنعت و دانشگاه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، دغدغه کشور است.

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های  علمی دانشجویی و با تأکید بر هم افزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌های علمی دانشجویی، همه ساله توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی برگزار می‌شود که برای انتخاب برترین انجمن‌های علمی در حوزه‌های گوناگون، هر ساله این جشنواره ابتدا در مرحله دانشگاهی برگزار می‌شود که در نهایت انجمن‌های برتر، جواز حضور در جشنواره ملی حرکت را دریافت خواهند کرد.

«شناسایی انجمن‌های علمی دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان این انجمن‌ها»، «انعکاس فعالیت‌های الگو و موفق»، «ایجاد تحرک توام با جهت دهی فعالیتهای انجمن‌های علمی دانشجویی»، «ایجاد زمینه به منظور هم افزایی انجمن‌های علمی دانشجویی از طریق انتقال تجارب موفق» و «ایجاد بستر مناسب به منظور آشنایی صاحبان صنایع و معادن، حرف و مشاغل، سازمان‌های دولتی و غیردولتی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انجمن‌های علمی دانشجویی»، اهداف برگزاری این جشنواره است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران، در بخش نمایشگاهی این جشنواره، از نخستین چارت فرادرسی و فوق برنامه دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت به عنوان دستاوردهای کلان پانزدهمین دوره انجمن‌های علمی رونمایی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا