جزئیات حمایت پارک فناوری تهران از ایده‌های فناورانه

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر صدیق امروز در مراسم معرفی شرکت‌های برتر پارک با تاکید بر اینکه کلید پیشرفت کشورها در توسعه پارک‌های علم و فناوری است، افزود: بر این اساس موضوعاتی را در دستور کار قرار دادیم و برنامه‌هایی را نیز در این زمینه اجرایی کردیم.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده در این پارک، خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای سامانه پارک دانشگاهی با هدف جهت‌گیری تحقیقات دانشگاه به سمت موضوعات بازارگرا و طراحی اولین پارک «سمت صنعت» از جمله اقدامات ما در چهار سال اخیر بوده است.

صدیق، مشارکت در فرآیند برنامه‌ریزی تحول دانشگاه تهران به سمت دانشگاه کارآفرین را از دیگر برنامه‌های این پارک نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن ما در طراحی شهر دانش، تدوین برنامه سوم توسعه دانشگاه و توسعه و تقویت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران مشارکت داشتیم.

رئیس پارک دانشگاه تهران مشارکت در ایجاد اکوسیستم کامل نوآوری تا بازار را از دیگر اقدامات این پارک در چهار سال اخیر ذکر کرد و یادآور شد: برنامه‌ای را برای مشارکت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در طرح رویش اجرایی کردیم که بر این اساس از ایده‌های فناورانه دانشجویان حمایت کردیم.

وی اضافه کرد: برترین‌های این برنامه به منظور دستیابی به نمونه فنی وارد برنامه «شکوفایی 2» این پارک شدند که براساس آن از ایده‌های فناورانه با اعطای تسهیلاتی حمایت شده است.

صدیق از حمایت از ایده‌های فناورانه اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: علاوه بر آن نسبت به طراحی و ایجاد پارک تخصصی آی‌سی‌تی با هدف تکمیل برنامه پارک به سمت عرضه، رشد شرکت‌های جوان و جذب نخبگان ایرانی و محدود کردن مهاجرت اقدام کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به میزان حمایت‌های این پارک از ایده‌های فناورانه، اظهار کرد: پس از مشارکت در فرآیند ارزیابی به میزان 4 تا 8 میلیون تومان از این ایده‌ها حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه از 40 درصد طرح‌هایی که در برنامه «شکوفایی 1» مشارکت می‌کنند، برای حضور در همایش پایان دوره دعوت به عمل می‌آید، خاطرنشان کرد: در این مرحله ایده‌های برتر حمایت 25 تا 40 میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.

صدیق اضافه کرد: علاوه بر آن در سال جاری آزمایشگاه‌های فناوری دانشگاه تهران را شناسایی کرده و به آنها گریدهایی اعطا خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هدف از اعطای این تسهیلات را تبدیل دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرین ذکر کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا