همکاری‌های فناورانه ایران و چین گسترش می‌یابد

 این نشست به سرپرستی پروفسور لیو، معاون بین الملل بنیاد ملی علوم طبیعی چین به منظور گسترش همکاری های بین المللی در محل این صندوق تشکیل شد.
در این نشست، نمایندگان صندوق و NSFC ضمن تاکید بر اهمیت همکاری مشترک میان پژوهشگران دو کشور و تقویت توانمندی های بالقوه و بالفعل طرفین به توافقاتی رسیدند؛ بر این اساس قرار شد طی مدت دو ماه تفاهم نامه همکاری در خصوص حمایت از طرح های پژوهشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تبادل پژوهشگر امضا شود. 
برنامه اجرایی این همکاری نیز پس از تعیین اولویت های پژوهشی، سقف حمایت و تعداد پروژه های مورد حمایت توسط طرفین تنظیم خواهد شد.
تاکید بر تقویت حمایت از فرایند تبادل پژوهشگران (استاد، پژوهشگر پسادکتری و دانشجویان دکتری) از دیگر موارد تاکید شده در این نشست بود.
در این راستا صندوق آمادگی خود را برای حمایت از پژوهشگران پسادکتری چینی در حوزه های زبان و ادبیات فارسی، بیوشیمی، داروسازی، بیوتکنولوژی و سایر حوزه های دارای اولویت اعلام کرد تا پیگیری های لازم در این خصوص توسط واحدهای بین الملل طرفین انجام می شود.
همچنین به منظور آشنایی بیشتر این هیات با ساختار پژوهشی دانشگاه های کشور، نشست هایی با دانشگاه های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر با هماهنگی صندوق برگزار شد.
بنیاد ملی علوم طبیعی چین، یک سازمان مستقل دولتی است که سالانه بیش از 190 هزار پیشنهاد طرح پژوهشی دریافت می کند و بخش قابل توجهی از حمایت های پژوهشی پژوهشگران آکادمی علوم چین توسط این بنیاد تامین می شود. همچنین این بنیاد نماینده کشور چین در موسسه بین المللی تحلیل کاربردی سیستم ها (IIASA) است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا