پرتاب اولین ماهواره فنلاند در پایان سال جاری

دانشگاه آلتو قراردادی را برای پرتاب ماهواره فنلاند به امضا رسانده است. این قرارداد برای ارسال اولین ماهواره فنلاند به فضا توسط رئیس دانشکده مهندسی برق این دانشگاه به امضا رسید.

به گفته کیجو نیکاسکینن رئیس دانشکده برق آلتو: «این ماهواره مایه غرور ما است و تکمیل کردن این ماهواره نشان از سطح بالای دانش افراد فعال در این پروژه است، چراکه سطح کیفیتی که برای قطعات الکترونیکی ماهواره نیاز است بسیار مورد حساسیت است. پس از اتمام این شاهکار، متخصصانی که در این پروژه دخیل بودند، دارای گستره وسیعی از دانش مهندسی برق و الکترونیک خواهند بود.»

نانو ماهواره آلتو-1 در طی پروژه‌های دانشجویی و با همکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و موسسات ساخته شده است. از سال 2010 که ساخت این ماهواره شروع شد، بیش از 80 دانشجو بر روی آن کار کرده‌اند و دوازده نفر از آنها مقاله‌هایی مرتبط با این ماهواره نوشته‌اند.

همچنین قراردادی برای پرتاب ماهواره با یک شرکت هلندی که کارگزار شرکت اسپیس ایکس است در ماه مارس به امضا رسید. راکت فالکون 9 تا پایان سال جاری علاوه بر نانو ماهواره آلتو-1، تعداد زیادی از نانو ماهواره‌ها کوچک دیگر را با خود به فاصله 600 کیلومتری از سطح زمین حمل خواهد کرد.

به گفته جان پراکس رئیس پروژه، در حال حاضر تیمی که بر روی ماهواره آلتو-1 کار می‌کند، در تلاش است تا ماهواره را برای تست در ماه می آماده کند. نوع جدیدی از وسیله طیف سنجی توسط مجموعه فنلاندی VTT توسعه داده شده است که برای سنجش محیطی از راه دور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تشعشع سنج نیز توسط دانش‌آموزان دانشگاه هلسینکی و دانشگاه تورکو ساخته شده است و در ماهواره مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین ماهواره آلتو-1، یک ترمز پلاسمای الکترواستاتیک برای چرخش ماهواره‌ها در مدار را آزمایش خواهد کرد که آن نیز توسط موسسه هواشناسی فنلاند ساخته شده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا