چالش طراحی و ساخت باتری برگزار می شود

در ادامه برگزاری چالش‌های نوآوری و فناوری نانو با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور، ششمین دوره از چالش‌های نوآوری نانو آغاز به کار می کند.

چالش نوآوری «طراحی و ساخت سلول باتری لیتیومی» که از سوی کارگروه کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری «شبکه باتری نانو ایران(شبنا)» و یک شرکت تولید  کننده باتری به‌دنبال یافتن راهکارهایی عملی برای ساخت و توسعه باتری‌های لیتیومی در داخل کشور برگزار می‌شود.

طی سالیان گذشته به واسطه رشد و توسعه ابزارهای الکترونیکی مانند گوشی‌های تلفن همراه و لپ‌تاپ‌ها از یک سو و رشد تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی از سوی دیگر، در سراسر جهان تقاضا برای ذخیره‌سازهای انرژی به خصوص باتری‌های لیتیومی به طور چشمگیری افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند تا چند سال آینده همچنان ادامه یابد.

از این رو با توجه به این روند فزاینده تولید و مصرف انرژی و نیز دورنمای صنعت خودروی کشور به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده‌های باتری‌های لیتیومی،‌ شبکه باتری نانو به دنبال طراحی، ساخت و تولید سلول‌های لیتیومی مبتنی بر فناوری نانو در کشور است. در این راستا نیز این شبکه به همراه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری یک شرکت تولید کننده باتری اقدام به برگزاری یک چالش نوآوری با عنوان «طراحی و ساخت سلول باتری لیتومی» کرده است که گام نخست برای تولید انبوه انواع نانوباتری‌ها در کشور محسوب می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا