دوازدهمین سمینار 2 سالانه الکتروشیمی ایران در اصفهان آغاز شد

این سمینار علمی با هدف تبادل ‌نظر بین استادان، دانشجویان و صاحبان صنایع در زمینه پیشرفت‌های اخیر الکتروشیمی، آشنایی با توانمندی‌های متخصصان در جهت گسترش ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور و تشویق پژوهشگران به کاربردی کردن نتایج حاصل از پژوهش درحوزه‌های مختلف الکتروشیمی به مدت 2 روز ادامه خواهد یافت. 
محورهای سمینار نیز در زمینه های نانوالکتروشیمی، الکتروشیمی فیزیک، الکتروشیمی تجزیه ای، الکتروشیمی تولید و ذخیره انرژی، الکتروشیمی مولکولی، سنتزالکتروشیمیایی، زیست الکتروشیمی و الکتروشیمی صنعتی است. 
دبیر اجرایی دوازدهمین سمینار 2 سالانه الکتروشیمی انجمن شیمی ایران در مراسم آغاز به کار این گردهمایی گفت: 224 مقاله علمی در این سمینار ارائه می شود که از این تعداد، 20 مقاله به صورت سخنرانی و 204 مقاله به صورت پوستر است. 
اسماعیل شمس سولاری افزود: از میان سخنرانان، چهار سخنران، کلیدی و از دانشگاه های مختلف کشور هستند. 
معاون اداری مالی و پشتیبانی دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم از افزایش 275 درصدی تفاهم نامه های همکاری علمی و پژوهشی این دانشگاه با دانشگاه ها و موسسه های علمی خارجی در دولت یازدهم خبر داد. 
ولی الله میرخانی گفت: در سه سال گذشته تا کنون دوره های مشترک آموزشی دانشگاه اصفهان با دانشگاه های خارجی 150 درصد و تعداد طرح های آموزشی و پژوهشی مشترک استادان 233 درصد افزایش یافته است. 
وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در سه سال گذشته، گسترش روابط بین المللی را با توجه به فرصت فراهم شده در پسابرجام در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: ما موفقیت های خوبی در این زمینه به دست آوردیم به طوریکه میزان تبادل دانشجو با دانشگاه های خارجی 132 درصد و تعداد فرصت های تحیقاتی خارج از کشور برای دانشجویان و استادان 150 درصد رشد داشته است. 
میرخانی با اشاره به رشد 18 درصدی مقاله های مشترک با دانشگاه های خارج در این مدت، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان در تلاش است تا از ظرفیت موجود در آن سوی مرزها برای افزایش توانایی علمی و فناوری و در جهت اقتصاد مقاومتی استفاده کند نه اینکه بخواهیم وارد کننده باشیم. 
وی دانشگاه اصفهان را جزو دانشگاه های جامع و برتر کشور خواند و گفت: تعداد کل رشته های این دانشگاه 365 رشته است که در دولت یازدهم 15 درصد افزایش یافته است. 
وی با اشاره به اینکه از 15 هزار دانشجوی دانشگاه اصفهان حدود 50 درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، افزود: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه 650 تن هستند که نسبت به سه سال گذشته رشد هفت درصدی داشتیم. 
وی همچنین نسبت تعداد دانشجو به استاد را در دانشگاه اصفهان 21 خواند و تاکید کرد: این نسبت در مقایسه با بسیاری از دانشگاه ها که بین 30 تا 35 است، بسیار مناسب است. 
وی استاندارد نسبت دانشجو به استاد را 18 اعلام کرد. 
میرخانی همچنین با بیان اینکه در این مدت تعداد مقاله های بین المللی دانشگاه رشد کمی نداشته است، اظهار کرد: اما مقاله ها از رشد کیفی خوبی برخوردار بوده و با انتشار مقاله های بی کیفیت در نشریه های نامعتبر مقابله شده است. 
وی ادامه داد: از طرفی رشد مقاله های جزو 10 درصد مقاله های برتر دنیا 42 درصد رشته داشته است. 
معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد 81 درصدی بودجه این دانشگاه در سه سال گذشته گفت: ما نسبت به بقیه دانشگاه ها بالاترین رشد را در این زمینه داشته ایم. 
دوازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی توسط دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان و با همکاری انجمن شیمی ایران در حال برگزاری است. 
یازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی شهریور ماه 1393 در دانشگاه گیلان، برگزار شد. 
الکتروشیمی شاخه‌ای از شیمی‌فیزیک و شیمی ‌تجزیه است که به بررسی واکنش‌های شیمیایی می‌پردازد که در اثر عبور جریان الکتریکی انجام می‌شوند و یا انجام یافتن آن‌ها سبب ایجاد جریان الکتریکی می ‌شود. 
الکتروشیمی از علوم بین رشته‌ای است و کاربردهای صنعتی زیادی بویژه درباره خوردگی در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، استخراج فلزهایی مانند مس، آلومینیوم و روی، صنایع تولید باتری، تصفیه پساب‌های صنعتی و صنایع آب‌کاری دارد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا