کشف بخش های ناشناخته ای از دیوار چین

پژوهش های جدید میدانی در چین ، منجر به کشف نه قسمت ناشناخته از دیوار بزرگ چین در بخش های مرزی شمال غرب این کشور در ایالت گانسو Gansu و منطقه خود مختار نینگ ژیا هوی Ningxia Hui شد .

به همین دلیل ژو ژینگ هوا Zhou Xinghua مدیر موزه منطقه خودمختار  نینگ ژیا هوی در گفتگو با چاینا دیلی China Daily اعلام کرد : " سرانجام ما قادر به دیدن تصویر کاملی از دیوار بزرگ ساخته شده توسط چین شی خوانگ دی ( امپراطور قدرتمند چین باستان ) شدیم . "

شش بخش از این دیوارهای تازه کشف شده ، در کرانه های جنوبی رودخانه زرد قرار گرفته اند و در فاصله بین روستای نانچانگتان Nanchangtan در نینگ ژیا Ningxia تا ولایت جینگ یوان Jingyuan در گانسو Gansu امتداد دارند .

این بخش از دیوار چین به منظور ممانعت از عبور سربازان دشمن از رودخانه در فصل زمستان و زمانی که سطح آن یخ زده می شد ، ساخته شده است . سه بخش دیگر تازه کشف شده از دیوار چین در ولایت جینگ یوا آن Jingyuan  قرار دارد .

در حقیقت دیوار بزرگ چین با هدف  حفاظت از خاک این کشور در برابر مغول ها ساخته شد  .  در سال ۲۴۶ قبل از میلاد ، چین به ایالت های کوچکی تقسیم شده بود و فاقد دولت مرکزی قدرتمندی محسوب می شد  . در این زمان پادشاه قدرتمند چین باستان با نام چین شی خوانگ دی  توانست  قسمت‌های مختلف چین را با هم متحد کند

تاریخ ساخت دیوار چین به قرن پنجم تا هشتم پیش از میلاد باز می‌گردد . حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی ، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد . در این زمان طول دیوار چین به ۵۰۰۰ کیلومتر می‌رسید

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا