شکار تصویر یکی از نادرترین گربه‌سانان جهان

این گربه‌های کم‌یاب به ندرت دیده می‌شوند، اما یک تصویر به دست آمده از دور بین تله‌ای اخیرا یک پلنگ آمورماده و دو توله‌اش را نشان می‌دهد. در درون یک غار کوچک سنگی، دو توله پلنگ زیبا وارد خط دید دوربین می‌شوند و مادرشان که دو برابر آن‌ها است فقط بیرون منتطر می‌ماند.

این تصویر در داخل پارک ملی پلنگ در استان پریموفسکی روسیه هم مرز با چین تصویر برداری شده است. این پارک در سال 2012 در همکاری بین روسیه و WWF پایه‌گذاری شده است و شامل 60 درصد از زیستگاه باقی مانده پلنگ آمور است. در یک تخمین که به وسیله WW منتشر شده متخصصان می‌گوید که توله پلنگ‌ها به زحمت 4 ماه دارند. در این سن آن‌ها شانس مناسب و معقولی دارند که رشد کرده و به جمعیت این پارک اضافه کنند. اما زنده ماندن در حیات وحش آسان نیست. مقامات پارک می‌گویند برای محافطت از این توله‌ها مادر باید به طور مداوم مراقب باشد. آن‌ها در خطر این هستند که توسط پلنگ‌های دیگر خورده شوند.

در این دوربین تله‌ای پیش از این تصویر یک ببر آموریا ببر سییبری هم ثبت شده بود، یک شکارچی بسیار بزرگ دیگر تهدیدی برای توله پلنگ‌ها است. مادر 4 ساله این توله پلنگ‌ها که از روی خال‌هایش شناسایی شده بری نام دارد.

او پیش از این در یک مستند آنلاین به نام خانواده خالدار در دوران نوجوانی‌اش در اینترنت به نماش در آمده بود. او ستاره اینترنت شد، وقتی که دوربین تله‌ای تصاویر او را در هنگام غلط زدن، بازی و ورجه ورجه در درون جنگل ثبت کرد.

با این حال این پارک به طور کلی نسبتا کوچک است و تنها 262 هزار هکتار مساحت دارد. اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در مطالعه‌ای می‌گوید که جمعیت پلنگ در سراسر جهان در حال کاهش است. آن‌ها با خطر از دست دادن زیستگاه و شکار غیر قانونی برای پوست و استخوانشان روبرو هستند.

تعارض با انسان هم یکی دیگر از خطراتی است که این حیوانات را تهدید می‌کند و بسیاری از مرگ و میر پلنگ‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتد. حالا اما ثبت دوباره بری در یک دوربین تله‌ای با دو توله موفقیت بزرگی است، چون نشان می‌دهد، که محافظت اعمال شده در پارک برای او محیط مناسبی برای رشد و بچه‌دار شدن پدید آورده است. این نخستین بار است که یک خانواده پلنگ در محیط طبیعی‌شان به تصویر کشیده شده‌اند.