نشست جهانی آب برگزار شد

در عصر کنونی، مدیریت منابع آب دیگر به معنای زندگی در انزوا نیست. انقلاب دیجیتالی نشان می دهد که استفاده از مدل های کسب و کار به سرعت درحال تکامل هستند. (حجم بالای) داده ها، مشتریان و جهان درحال توسعه را توانمند ساخته و در پویایی سنتی صنعت آب اختلال ایجاد کرده است.

طی سال های اخیر، اوبر، Airbnb و آمازون، انقلابی در بخش حمل و نقل، محل سکونت و تجارت ایجاد کرده اند؛ حال باید پرسید که چه کسی در بخش آب انقلاب و دگرگونی ایجاد خواهد کرد؟ چگونه می توانیم مطمئن باشیم که بودجه و نوآوری های سال های اخیر در بخش آب در مسیر درست مصرف خواهند شد؟

(تصویر: watermeetsmoney)

اینها سوالاتی بودند که کارشناسان و فعالان صنعت آب از نقاط مختلف جهان، در نشست جهانی آب (Global Water Summit 2017) تلاش کردند که به آنها پاسخ دهند.

در مدت 2 روز برگزاری این نشست در مجموع 173 سخنرانی از سوی متخصصان، کارشناسان و فعالان صنعت آب از سراسر جهان ارائه شد.

همچنین پیش از برگزاری این نشست دو روزه، کارگاه ویژه ای تحت عنوان "تعامل و ایجاد مشارکت: آینده بخش آب ایران" با حضور کارشناسانی از ایران و سایر کشورهای جهان در مرکز همایش ها و کنفرانس های مادرید برگزار شد.

(تصویر: watermeetsmoney)

در این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان با برخی از ریسک های مرتبط با مشارکت در پروژه های بازار آب ایران، یافتن شرکای تجاری مناسب برای دستیابی به سود مناسب و برخی مسائل سیاسی مرتبط آشنا شدند.

جواد حاجیانی بوشهری، مجتبی احمدخان (شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور)، حمیدرضا کاشفی (شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور)، رویا منصوری، پویان پورجم، محمدحسین قلی زاده زحمت کش، امیرحسین رقیمی، علیرضا بازرگان، سخنرانان کارگاه "تعامل و ایجاد مشارکت: آینده بخش آب ایران" بودند.

جوایز Global Water Summit 2017

شرکت آب و فاضلاب سال (Water Company of the Year): شرکت اسپانیایی ACCIONA Agua

شرکت آب شیرین کن سال (Desalination Company of the Year): شرکت کره ای Doosan Heavy Industries and Construction

سیستم هوشمند آب (Smart Water Company of the Year): شرکت فرانسوی SUEZ

دستاورد قابل توجه در فناوری آب (Breakthrough Water Technology Company of the Year): شرکت آمریکایی Water Planet

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا