تصفیه فاضلاب به کمک باکتری های الکتریکی

آزمایشگاه تحقیقاتی iMETland در منطقه Carrión de los Céspedes نزدیک شهر سویا (اسپانیا)، محلی است که فاضلاب شهری به این مکان منتقل می شود.

اما در این محل خبری از بوی فاضلاب نیست؛ چراکه پساب فاضلاب این منطقه به شیوه ای کاملا طبیعی و با استفاده از میکروارگانیسم ها، تصفیه می شوند. در پروژه iMETland یک تالاب آزمایشی ساخته شده است که به جای شن، مملو از مواد رسانه است؛ این تالاب، فرآیندهای متابولیک را تسریع می کند.

فاضلاب از مناطق شهری اطراف در یک مخزن سپتیک جمع آوری می شود؛ در ادامه، آب درون فیلترهای زیستی (بیوفیلتر) جریان پیدا کرده و تصفیه می شود. از این آب (روزانه حدود 25 هزار لیتر) می توان برای آبیاری استفاده کرد.

(تصویر: euronews)

از باکتری ها برای تولید برق در زمان تجزیه زباله های آلی در این محل استفاده می شود. باکتری ها از یک فرآیند الکتروشیمیایی برای زنده ماندن در محل های عاری از اکسیژن استفاده می کنند.

این باکتری های اصطلاحا الکترواکتیو می توانند پساب فاضلاب را 10 برابر سریع تر از روش های متداول تصفیه کنند. نتیجه نهایی، تصفیه پساب فاضلاب با هزینه انرژی صفر و باقی ماندن هرگونه آلودگی است. 

مزیت این سیستم، عدم نیاز به منبع انرژی اضافی است که یک گزینه امیدوارکننده برای تصفیه آب در مناطق فاقد شبکه برق در کشورهای درحال توسعه خواهد بود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: euronews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا