سند ملی توسعه فناوری چاپ سه بعدی رونمایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر:

صبح امروز نمایشگاه چاپ سه بعدی و مسابقه بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی در سالن اجلاس سران با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

در حاشیه این نمایشگاه، سند ملی توسعه فناوری چاپ سه بعدی رونمایی شد.

دکتر جواد مشایخ معاون دبیر ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص این سند اظهار داشت: همیشه یک سند راهبردی توسعه فناوری در همه کشورها تدوین می شود که این اسناد بر اساس حوزه های اولویت دار هستند.

وی افزود: در این سند مشخص می شود که در یک چشم انداز بلندمدت به چه هدف مطلوبی برسیم؛ ما همچنین بر اساس این موضوع سند راهبردی توسعه فناوری چاپ سه بعدی را تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه این سند ۱۰ ساله است، اظهار داشت: در واقع چشم انداز بازار فروش فناوری چاپ سه بعدی تا ۲۰۱۵ مشخص شده است که در این چشم انداز این میزان برابر ۷۶۰ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، ایران بر اساس این سند باید به ۴۰ درصد بازار برسد که این میزان برابر با ۴۰۰ میلیون دلار معادل هزار و صد و پنجاه میلیارد تومان می شود.

مشایخ افزود: در این سند تمام راهبردها، نقشه راه، اهداف، نقاط قوت و ضعف در حوزه ساخت افزایشی (چاپ سه بعدی) مشخص می شود که اقدامات و راهکارهای رسیدن به هدف نیز در آن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه از اواسط سال ۹۵ اقدام به تدوین این سند کرده ایم، گفت: در حال حاضر این سند از امسال به مدت ۱۰ سال آینده اعتبار دارد.

به گزارش مهر، سند ملی توسعه فناوری ساخت افزایشی (چاپ سه بعدی) صبح امروز در سالن اجلاس سران توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا