نگاهی به پایگاه سری پژوهشی – نظامی روسیه در قطب

قطب شمال بر خلاف نقطه مقابل جغرافیائی خود یعنی قطب جنوب، در بین برخی کشورها تقسیم شده و دارای مالکیت قانونی است و این موضوع سبب شده است تا اهمیت مطالعات و فعالیت های پژوهشی و البته نظامی در این محل دارای اهمیتی دو چندان باشد.

طراحی این پایگاه به گونه ای است که می تواند همزمان 150 نفر را برای بیش از 18 ماه اسکان داده و امکانات لازم برای زندگی و کار آنها را فراهم نماید. در واقع می توان گفت که از نظر ایجاد و استفاده انرژی نیز به طور مستقل عمل کرده و به گونه ای دنیای آن، جدای از دنیای خارج از پایگاه است.

به همین دلیل بسیاری از کشورهای حاضر در منطقه قطب شمال در آن اقدام به راه اندازی مراکز پژوهشی و نظامی کرده اند که برخی از آن ها به کلی سری محسوب می شوند. وب سایت وزارت دفاع روسیه به تازگی یک تور مجازی از تصاویر سه بعدی پایگاه سری پژوهشی نظامی روسیه واقع در سرزمین الکساندر، جزیره ای در بخشی از مجمع الجزایر فرانتس ژوزف، قطب شمال روسیه را راه اندازی کرده است.

اساس زیر ساخت های این پایگاه شامل اقامتگاه ها و بخش هایی برای زندگی، امکانات هدفمند ویژه، مراکز کنترل، پارکینگ ویژه خودروها و وسایل نظامی، انبار کالا و محل نگهداری وسایل مختلف است. طراحی این پایگاه به گونه ای است که می تواند همزمان 150 نفر را برای بیش از 18 ماه اسکان داده و امکانات لازم برای زندگی و کار آنها را فراهم کند. در واقع می توان گفت این مرکز نظامی – پژوهشی از نظر ایجاد و استفاده انرژی نیز به طور مستقل عمل کرده و به گونه ای دنیای آن، جدای از دنیای خارج از پایگاه است.

 

منبع: tass

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا