ورود مصالح زیستی به ساختمان سازی

ساخت نخستین برج ساخته شده از قارچ در جهان، جدیدترین تلاش این گروه معماری است. این برج قارچی در محل موزه هنری MoMA PS1 در شهر نیویورک ساخته شد.

دیوید بنیامین در مصاحبه ای، آینده معماری قارچی (mycotecture)، مزایای ساختمان های بیولوژیکی و ایده های طراحی های خلاقانه خود را تشریح کرد.

(تصویر: inhabitat)

آیا برج قارچی Hy Fy بزرگترین سازه ساخته شده از قارچ در جهان است؟

تاجایی که من اطلاع دارم، این برج نخستین سازه بزرگی است که ضایعات کشاورزی و ریشه قارچ موسوم به میسلیوم (mycelium) ساخته شده است. در این پروژه، زیست پذیری این مصالح ساختمانی جدید را مورد آزمایش قرار دادیم.

نظر خودتان در مورد این پروژه چیست؟

این پروژه، یک آزمایش بی انتها است و ما چیزهای زیادی از اجرای این طرح یاد گرفتیم.

چطور به ایده استفاده از اجرهای خود مونتاژ شونده ساخته شده از میسلیوم رسیدید؟

چند سال بر روی موضوع تعامل زیست شناسی، طراحی و محاسبات کار کردیم؛ راه های مختلفی را مورد آزمایش قرار دادیم که در آنها، سیستم های بیولوژیکی زنده می توانند به عنوان رایانه های زیستی یا کارخانه های زیستی مورد استفاده قرار بگیرند.

در نهایت متوجه شدیم که مواد ساخته شده از میسلیوم بهترین گزینه هستند. این مصالح ساختمانی از ظرفیت بالایی برای تعامل سالم با چرخه کربن زمین برخوردار هستند.

(تصویر: inhabitat)

کمی در مورد فرآیند ساخت آجرهای میسلیوم توضیح دهید. آیا این آجرها فقط از ضایعات ذرت و ریشه قارچ ساخته شده اند یا مواد دیگری نیز به آن افزوده شده اند؟ ساخت چنین آجری چقدر زمان می برد؟

برای تولید آجرهای میسلیوم که از استحکام و دوام کافی برخوردار بوده و در برابر آب نیز مقاومت داشته باشند، از شرکت Ecovative کمک گرفتیم.

مواد تشکیل دهنده آجرها شامل ساقه ذرت، کنف و میسلیوم هستند که در یک محیط جامد و بدون نیاز به انرژی در مدت پنج روز رشد می کنند. در پایان نصب این آجرها می توان به آنها کود داد.

(تصویر: inhabitat)

آیا می توان از این نوع آجرها برای سازه های دائمی تر استفاده کرد یا تنها برای ساختارهای موقت قابل استفاده هستند؟ آیا مسائل مربوط به بو، رطوبت یا تخریب مواد در طول زمان را درنظر گرفته اید؟

این نخستین سازه ساخته شده از این جنس مواد در مقیاس بزرگ محسوب می شود که تا 3 ماه دوام دارد. با این حال، امکان تغییر در ویژگی های ساختاری آجرها از طریق تغییر در نسبت مواد اولیه و زمان رشد وجود دارد که می تواند بر عمر سازه بیافزاید.

(تصویر: inhabitat)

دیدگاه شما در مورد ایده "معماری زنده" در مقابل ساختمان سازی سنتی چیست؟

فکر می کنم که صنعت ساختمان سازی آماده پذیرش این ایده های جدید است. سیستم های بیولوژیکی دارای ویژگی های قابل توجهی از جمله انطباق، خودسازماندهی، بازسازی و احیا هستند. تصور کنید اگر ساختمان های آینده از این ویژگی ها برخوردار باشند، روش زندگی ما به طور کلی تغییر می کند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: inhabitat

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا