خودروهای خودران شکست میخورند؟

روزی را تصور کنید که خیابان ها مملو از خودروهای خودران بوده و رانندگان در حال عزیمت به محل کار، با آسودگی مشغول مطالعه هستند.

بسیاری از شرکت ها در آستانه ساخت خودروهای خودران هستند و میلیاردها دلار برای توسعه این فناوری هزینه می شود تا نسل خودروهای سنتی از بین رفته و این خودروهای هوشمند جایگزین آنها شوند.

اما جیمز بوربانک، معتقد است به چند دلیل اساسی خودروهای خودران هرگز به وسیله ای روزمره در زندگی انسان تبدیل نخواهند شد.

احتمال اشتباه

چند لحظه در مورد خطاهای رایانه، گوشی تلفن همراه هوشمند یا هر فناوری نوین فکر کنید! خطاها و اشتباهات کوچکی که به معنای پایان دنیا نخواهند بود، اما آزاردهنده بوده و سرعت فعالیت شما را کاهش می دهند.   

خودروی خودران بسیار پیچیده تر از یک گوشی تلفن همراه هوشمند است؛ آیا می توانید مطمئن باشید که این خودرو 100 درصد درست عمل می کند؟ اگر این مسأله امکان دارد، چرا محققان نمی توانند چنین گوشی هوشمندی را تولید کنند؟

زمانی را تصور کنید که در خودروی خودرانی با سرعت 145 کیلومتر در ساعت نشسته اید و به ناگاه سیستم رایانه ای شروع به اعلام هشدار می کند و با اخطاری ناشناخته مواجه می شوید! اگر هکرها کنترل خودرو را به دست بگیرند یا کودکان سیستم ایمنی خودرو را دچار اختلال کنند، چه کار می کنید؟

یکی از نمونه های اخیر این مشکل، تصادف خودروی خودران تسلا در شرایط رانندگی خودکار بود که این مسأله منجر به مرگ سرنشین آن شد.

دستکاری در خودروهای هوشمند

تصور کنید که خودروسازان، موفق به ساخت خودروی خودران 100 درصد قابل اعتماد شوند و شما هرگز با هیچ نقص فنی یا هشداری مواجه نشوید.

همگی با آسودگی سوار بر خودروهای خودران، درحال تردد در شهر و جاده هستیم؛ اما جوانان پر شور و جسور، با دستکاری در سیستم نرم افزاری خودرو، تغییراتی در محدودیت سرعت ایجاد می کنند.

در این شرایط، آیا سیستم کاملا هماهنگ خودروی شما قادر به تطبیق پیدا کردن با خودروهای دستکاری شده را دارد؟ اصولا چنین سیستم های حساسی نمی توانند در شرایط ناهنجاری دوام بیاورند.

مسائل زیرساختی

شاید حرکت خودروهای خودران در شهرهای ثروتمند و دارای زیرساخت های مناسب، چندان مشکل ساز نباشد، اما در نهایت این خودروها به شهرهای کوچک تر و جاده های نامناسب تر نیز راه پیدا می کنند.

خودروهای خودران چگونه در شهرها و جاده هایی با زیرساخت ضعیف، وضعیت نامناسب جاده ها، چراغ های راهنمایی شکسته یا از کار افتاده حرکت خواهند کرد؟

این خودروها چگونه می توانند با مسائل زیرساختی و مشکلات پیش بینی نشده در محیط اطراف خود کنار بیایند؟

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: tgdaily

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا