وزارت علوم کانون فعالیت و برنامه‌ریزی برای علم و دانش است

دکترمحمدسعید تسلیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: کارکنان وزارت علوم علاوه بر هویت فردی، یک هویت کاری و حرفه ای نیز دارند و باید تلاش کنیم این هویت ها رو به تکامل و تعالی باشند.

وی تاکید کرد: هویت حرفه ای کارکنان وزارت علوم باید به صورت عملی در خدمت مصدر بودن علم و فناوری در کشور باشد.

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: روشن است که همکاران جدید تلاش خواهند کرد تا مجموعه وزارت علوم با شتاب بیشتری فعالیت کند و فعالیت های ان نقطه عطفی برای رشد کشور باشد.

وی گفت: امیدواری زیادی وجود دارد تا ۹۰ نفر نیروی تازه استخدام وزارت علوم به در اوج بودن آموزش عالی در جامعه تحقق عینی ببخشند.

دکتر تسلیمی گفت: سربلندی و افتخار همه کشور در گروه معرفت و دانش است و وزارت علوم کانون فعالیت و برنامه ریزی برای علم و دانش است و همکاران جدید توجه کنند که وارد ستاد دستگاه اجرایی علم و دانش کشور شده اند.

قائم مقام وزیر علوم گفت: ان شالله با تلاش همکاران جدید همانگونه که در تولیدات علمی و پژوهشی شاهد رشد هستیم، بتوانیم شاهد رشد شتابان اثر بخشی وزارت علوم در جامعه باشیم.

وی گفت: کلیه دست اندر کاران و همچنین کارکنان جدید در ستاد وزارت علوم باید با انگیزه فوق العاده برای دست یابی به سه هدف تعالی فردی، دست یابی به اهداف عتف و اهداف اجتماعی کلان و انسانی و اخلاقی است.

دکتر تسلیمی تاکید کرد: تربیت دانشمندان و محققان در دانشگاهها با فعالیت وزارت علوم مرتبط است و نتیجه عملکرد آنها به نحوی مرتبط به برنامه ریزی و سیاستگذاری وزارت علوم است.

وی افزود: همه کارکنان جدید و قدیم یک تیم مشترک هستند و همگی باید برای انجام ماموریت و رسالتی که برعهده گرفته ایم احساس مسئولیت و اهداف بلندتری را دنبال کنیم.

قائم مقام وزیر علوم با ملاحظه رشد شتابان علمی کشور در سطح جهانی تاکید کرد: همه باید برای افزایش بازدهی مجموعه علوم، تحقیقات و فناوری در ستاد وزارت علوم تلاش کنیم و شاًن و فضلیت و مهارت خودمان را آنقدر بالاببریم که معرّف این مجموعه باشیم.

در ادامه این نشست دکتر محمد باقر شیخی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم گفت: استخدام در کلیه دستگاههای اجرایی کشور از طریق برگزاری آزمون استخدامی صورت می گیرد و وزارت علوم نیز برای جذب ۹۰ نفر نیروی جدید برای حوزه ستاد خود، اقدام به فراخوان عمومی و برگزاری آزمون کرد که پس از طی مراحل مختلف آزمون، مراحل اداری جذب ۴۱ نفر تمام شده است و هم اکنون فعالیت خودرا آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در توسعه کشور به موضوع استخدام در دستگاههای دولتی اشاره کرد و گفت: دولت با ملاک های خاصی افرادی را استخدام می کند تا وظایف خاصی را انجام دهند و نیروهای انسانی تازه استخدام شده باید برای پاسخگویی به این وظایف تلاش کنند.

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم گفت: طبق قانون اساسی، وظیفه دولت ایجاد اشتغال برای شهروندان است و وزارت علوم به نوعی از طرف دولت این کار را انجام داده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا به انتظارات سازمانی و اداری پاسخگو باشیم و هم حقوق شهروندی کارکنان را رعایت کنیم.

دکتر شیخی اظهار داشت: اهمیت سرمایه انسانی در آموزش عالی، به علت این است که تامین نیروی انسانی همه بخش های کشور از طریق آموزش عالی انجام می شود و هم اکنون حدود ۵ میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند.

وی افزود: مدیران کنونی کشور نتیجه فعالیت آموزش عالی و دانشجویان امروز مدیران آینده کشور هستند لذا نقش وزارت علوم در سرمایه انسانی بسیار مهم است.

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم گفت: توانمندسازی، چابک سازی ساختار و سلامت اداری کارکنان از اولویت های اداره کل امور اداری وزارت علوم در بخش منابع انسانی است و برای توانمند سازی انواع آموزش های بدو و حین خدمت، برای چابک سازی برنامه سامانه سپاری و برون سپاری در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست چندتن از مدیران ستاد وزارت علوم از جمله دکتر معینی مدیرکل تحول اداری و فناوری اطلاعات، دکتر عابد جعفری نماینده وزیر و مسئول هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و هیاتهای انتظامی اعضای هیئت علمی، دکتر زارعی مدیر کل لوایح، تدوین و تنقیح قوانین و مقررات و دکتر سلیمی رئیس مرکز حراست وزارت علوم و دانشگاهها دیدگاههای خودرا بیان کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا