نگاهی به پایتخت نمایشگاه های صنعتی جهان

نمایشگاهی با موضوع فناوری های صنعتی و تکنولوژی های مدرن جهان در شهر هانوفر آلمان و با عنوان (Hanover Messe 2017) در حال برگذاری است. این نمایشگاه از روز بیست و چهارم ماه آپریل سال جاری برابر با دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، بیش از 6 هزار و 500 شرکت و کارخانه مختلف از سراسر جهان در این نمایشگاه حاضر بوده و به معرفی دستاوردهای خود می پردازند. در سال جاری بیش از 70 کشور مختلف در این رویداد بین المللی مشارکت داشته و تلاش می کنند فناوری های آینده را در برابر چشمان بازدیدکنندگان ترسیم کنند.

بیش از 6 هزار و 500 شرکت و کارخانه مختلف از سراسر جهان در این نمایشگاه حاضر بوده و به معرفی دستاوردهای خود می پردازند. در سال جاری بیش از 70 کشور مختلف در این رویداد بین المللی مشارکت داشته و تلاش می کنند فناوری های آینده را در برابر چشمان بازدیدکنندگان ترسیم کنند.

در نمایشگاه فناوری های صنعتی هانوفر به طور ویژه ای به بحث کارخانه های آینده، سیستم های انرژی و صنایع بسته بندی پرداخته شده و این موارد در غرفه های مختلفی ارائه شده است. عنوان نمایشگاه سال جاری  نیز صنایع مجتمع – ایجاد ارزش یا (Integrated Industry – Creating Value) انتخاب شده است.

از جمله حالب توجه ترین موارد ارائه شده در این نمایشگاه می توان به نوعی وسیله نقلیه عجیب به شکل خودرویی بسیار بزرگ و مشابه اتوموبیل های فورمول یک اشاره کرد که (Star racer) نام داشته و توسط شرکت میتسوبیشی ارائه شده است. در بخش های دیگر این نمایشگاه نیز انواع خودروهای مختلف خورشیدی در ابعاد و اندازه های مختلف که شامل خودروهای شهری و حتی کامیون های باربر بزرگ می شوند، انواع روبات های مختلف با توانائی های صنعتی و خانگی از قبیل روبات هایی با قابلیت سرو نوشیدنی و غذا، روبات های متخصص در بازی تنیس روی میز، روبات های کیک پز، روبات های صنعتی مورد استفاده در صنایع خودروسازی و .. اشاره کرد.

پیشینه نمایشگاه فناوری های صنعتی و تکنولوژی های مدرن به سال 1947 میلادی و سال های پس از جنگ جهانی دوم باز می گردد. در این دوران اقتصاد آلمان به طور کامل فروپاشیده شده بود و حوزه های مختلف غذائی و صنعتی در ضعف شدیدی قرار داشتند. در این شرایط بدون کمک های بین المللی امکان بازسازی و بهبود وجود نداشته و  این نمایشگاه فرصتی مناسب و ایده آل برای صنایع کشور آلمان محسوب می شد تا با سایر مناطق جهان ارتباط برقرار کرده و شرایط اسفناک خود را بهبود بخشد. در این زمان شرکت (Deutsche Messe- und Ausstellungs-AG) پا به عرصه حیات گذاشته و برای نخستین بار نمایشگاه Hanover Messe در سال 1947 برگذار شد. امروزه این نمایشگاه یکی از مشهورترین و مهم ترین رویدادهای بین المللی در حوزه صنعت و از آن با عنوان پایتخت نمایشگاه های صنعتی  یاد می شود.

 

منبع: hannovermesse.de

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا