مجبوریم به سمت استفاده از پردازش ابری برویم

 دکتر زهره باطنی در حاشیه برگزاری پنل تخصصی سکوها و ابزارهای نرم افزاری وب در نخستین همایش بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ به خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: در زمان ارایه اولیه ویندوز هشت ،دیگر استفاده از پردازش ابری اجباری بود که این امر اجرایی نشد اما دیر یا زود فناوری ها باید به سمت استفاده از پردازش ابری می روند.

وی اظهار داشت: مصرف کنندگان پردازش ابری تمامی دیوایس ها هستند و تامین کننده ابر این پردازشگر هرگونه رایانه و ابرکامپیوتر را شامل می شود؛ هر دیوایس مورد استفاده در کامپیوتر می تواند به صورت ابر تامین شود که از جمله آن ها پردازشگر و فضای حافظه است.

مزیت پردازش ابری: پرداخت تنها به میزان استفاده از امکانات یک نرم افزار

استادیار دانشگاه علم و  فرهنگ یکی از مزایای بهره برداری از امکانات پردازش ابری گفت: یک سری نرم افزارها و سخت افزارها برای استفاده افراد وجود دارد که هرکدام از استفاده کنندگان از این ابزارها تنها بخشی از امکانات یک نرم افزار و یا سخت افزار را استفاده می کنند؛ این در حالی که می توان با استفاده از فناوری پردازش ابری، بسته به نوع استفاده از ابزارهای مختلف یک نرم افزار هزینه پرداخت کرد.

وی افزود: نمی توان هزینه کلی برای یک نرم افزار پرداخت بلکه نرم افزار خاصی را اجاره می کنیم و در نهایت هزینه های کلی شرکت و محیط اداری کاهش می یابد.

 

امنیت و حریم شخصی مساله نگران کننده استفاده از پردازش ابری

باطنی حفظ حریم خصوصی و تامین امنیت را یکی از مباحث مهم و نگران کننده در استفاده از ابزار رایانش ابری عنوان کرد و گفت: نتایج بهره برداری از یک نرم افزار خاص برای انجام اهداف مورد نظر باید امن باقی بماند که این امر در فناوری پردازش ابری بسیار سخت است.

وی افزود: این نتایج بعدا برای شخص حقیقی یا حقوقی بعدها به عنوان یک ثروت محسوب می شود و استفاده از پردازش ابری بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی و امنیت می تواند دردسر ساز باشد.

مدیریت بهره برداری از بار ابرهای مختلف

استادیار دانشگاه علم و فرهنگ در بخش دیگری از سخنانش مدیریت بهره برداری از بار ابرهای مختلف در پردازش ابری را از دیگر موارد مورد توجه در پردازش ابری عنوان کرد و گفت: بالانس کردن این بار اهمیت دارد که باید با ارایه الگوریتم های مختلف بتوان این امر را انجام داد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا