برنده جایزه هاینه هانسن در تحقیقات سرطان ریه معرفی شد

جایزه هاینه هوی هانسن (HHH) با هدف پاسداشت یک عمر آموزش و تحقیقات این دانشمند دانمارکی در حوزه سرطان ریه، بنیان گذاشته شد.

این جایزه هر سال همزمان با برگزاری کنفرانس سرطان ریه اروپا از سوی انجمن اروپایی انکولوژی پزشکی (ESMO) و اتحادیه بین المللی تحقیقات سرطان ریه (IASLC) به دانشمندی که تحقیقات وی، کمک شایانی به پیشرفت تحقیقات  سرطان ریه در سطح بین المللی کرده باشد، اعطا می شود.

در آستانه برگزاری کنفرانس سرطان ریه اروپا (ELCC 2017)، رافائل زیادزیوسکو به عنوان برنده جایزه HHH 2017 معرفی شد.

به گزارش سیناپرس، رافائل زیادزیوسکو (Rafal Dziadziuszko)، مشاور ملی مرکز انکولوژی تشعشع و مدیر دپارتمان انکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه پزشکی گدانسک (لهستان) و یکی از اعضای انجمن اروپایی انکولوژی پزشکی (ESMO) است.

یکی از اصلی ترین بخش تحقیقات این دانشمند، سنجش درمان های هدفمند EGFR در سرطان ریه شامل ایمونوهیستوشیمی، کپی ژن و جهش های فعال است. علاوه بر مشارکت در نوشتن 120 مقاله و کتاب در حوزه تحقیقات بالینی سرطان ریه،  زیادزیوسکو در ایجاد چندین مرکز تحقیقات بالینی دانشگاهی در لهستان و مرکز اروپا همکاری داشته است.

جدیدترین تحقیقات وی بر شناسایی اهداف مولکولی جدید برای آزمایش اولیه سرطان ریه، ارزیابی استراتژی های رادیوتراپی در بدخیمی توراسیک و برنامه های غربالگری سرطان ریه متمرکز است.

شایان ذکر است، کنفرانس ELCC 2017 از تاریخ 5 تا 8 مه (15 تا 18 اردیبهشت) در ژنو، سوئیس برگزار خواهد شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: eurekalert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا