بررسی ارتباط دیابت بارداری و اوتیسم

پژوهشگران آمریکائی در مطالعات خود دریافتند ، احتمال تولد فرزندان دارای اختلال اوتیسم در  مادرانی که طی 26 هفته نخست بارداری خود ، به دیابت بارداری مبتلا می شوند ، بسیار بیشتر از سایر مادران باردار است . 

در همین زمینه آنی ژیانگ Anny Xiang سرپرست این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر کنسرسیوم دائمی سزار در جنوب کالیفرنیا medical consortium Kaiser Permanente Southern California اعلام کرد : " پژوهش های بعدی در این رابطه می تواند منجر به توانائی تشخیص زودهنگام این بیماری در مادران باردار شده و از این طریق با ارائه راهکار درمانی مناسب از سوی پزشکان ، خطر ابتلا به عارضه اوتیسم در فرزندان آن ها کاهش یابد . "

از سوی دیگر چندی پیش دانشمندان در مطالعات جدید خود دریافتند خطر ابتلا به دیابت بارداری در زنانی که سابقه افسردگی دارند ، بیشتر از سایر زنان است . دکتر مری بیرن Mary Byrn از پژوهشگران دانشکده پرستاری مارسلا نیهوف Marcella Niehoff School of Nursing در دانشگاه لویولا شیکاگو Loyola University Chicago  به همراه تیمی از پژوهشگران ، به بررسی این موضوع پرداخته است . وی در این ارتباط اعلام کرد : " زنان باید در مورد این مساله  آگاه بوده و اطلاعات لازم را به پزشکان و مسئولان مراقبت های بهداشتی ارائه دهند . در حقیقت درک شیوع و علائم افسردگی در دوران بارداری ، تاثیر مهمی در ابتلا به دیابت داشته و مدیریت این مساله می تواند از بروز این عارضه پیش گیری کند . "

پژوهشگران دانشگاه لویولا برای اندازه گیری علائم افسردگی پس از زایمان موسوم به افسردگی ادینبورگ Edinburgh Postnatal Depression  به بررسی و اندازه گیری نشانه های افسردگی در 135 زن باردار پرداختند که جهت انجام معاینات پیش از زایمان به این مرکز مراجعه کرده بودند .

در این پژوهش ها مشخص شد که 65 مورد از زنان مورد مطالعه ، دارای دیابت دوران بارداری هستند . پژوهشگران همچنین بر اساس یافته های فوق ، دریافتند این گروه از زنان به میزان 3.7 برابر بیشتر از سایر زنان دارای سابقه افسردگی هستند .

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از ان در آخرین شماره مجله انجمن پزشکی آمریکا American Medical Association's JAMA  منتشر شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا