مطالبه مقام معظم رهبری، مشارکت حداکثری در انتخابات است

به گزارش ایسنا، دکتر سید ضیاء هاشمی در نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان وزیر علوم در هیات‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، وظیفه معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها را روشنگری، ایجاد فضای مشارکت و از جمله مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان یکی از سیاست‌های نظام، دولت و از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست.

وی افزود: اگر کسانی گمان می‌کنند که این اقدامات در معرض تهدیدها و چالش‌هایی قرار دارد، نظر آنان برای ما محترم است؛ اما سیاست‌های دولت و نظام باید بدون تردید و هیچ‌گونه انفعالی با جدیت، شجاعت و اقتدار ادامه یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: از نگاه ایشان، همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و حتی کسانی که نسبت به انقلاب و نظام موضع دیگری دارند نیز برای اقتدار ایران باید در انتخابات حضور یابند و از حق خود در چارچوب قانون استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی برای مشارکت حداکثری در انتخابات امری غیرقانونی، غیرشرعی و غیرعقلی است.

دکتر هاشمی به بخشنامه‌ای که از سوی وزارت علوم درخصوص نحوه فعالیت‌های انتخاباتی به دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال شده است اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه بر پاسداری از استقلال و حریم دانشگاه، تأمین آرامش و امنیت دانشجویان، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی، ایفای مسؤولیت اجتماعی دانشگاه در قبال جامعه و دفاع از آزادی بیان به عنوان یکی از حقوق اساسی ملت که رئیس جمهوری و دولت نسبت به آن متعهد شده‌ایم، تأکید شده است.

وی عنوان کرد: در این بخشنامه همچنین بر حمایت از برگزاری تریبون‌های آزاد دانشجویی، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ، کرسی‌های آزاداندیشی (به عنوان یکی از ضرورت‌های دانشگاه و مطالبه مقام معظم رهبری و سیاست‌های نظام و دولت)، جلسات مناظره، ترویج روحیه اندیشه‌ورزی، تحمل آرای متنوع و دیدگاه‌های گوناگون، آماده‌سازی فضای تضارب آرا در محیط دانشگاه‌ها، تسریع فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی، تسریع در دریافت مجوز و حمایت قانونی و حقوقی از آنها در مورد لزوم، رویکرد عادلانه، بی‌طرفانه و بدون تبعیض و عمل در چارچوب قوانین و مقررات و پرهیز از اعمال سلیقه و مصلحت‌سنجی ناثواب، صیانت از حریم دانشگاه و جلوگیری از مداخلات غیرموجه افراد و نماینده‌های خارج از دانشگاه تأکید شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه کانون فرهنگ، ارزش و دفاع از آرمان‌هاست و مسؤولان دانشگاه‌ها متولی این امر هستند، افزود: ایجاد شور و نشاط در عرصه دانشگاهی با بهره‌گیری از فرصت انتخابات، یکی از بهترین فرصت‌ها برای رشد فرهنگی جامعه و دانشگاه است و باید بستری فراهم کنیم تا دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف عرضه شود. البته ما مجری بی طرفانه، عادلانه و مقتدرانه قانون هستیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا