تاکید وزیرعلوم بر آموزش مهارتهای تخصصی آزمایشگاهی

به گزارش ایرنا،پیام محمد فرهادی روز چهارشنبه در دومین گردهمایی رئیسان آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور به مناسبت گرامیداشت روز آزمایشگاه و زادروز حکیم جرجانی قرائت شد.
وزیرعلوم در این پیام، سی ام فروردین ماه زادروز حکیم برجسته ؛ سید اسماعیل جرجانی را فرصت گرانبهایی برای قدردانی از زحمات عالمان و تلاشگران حوزه آزمایشگاهی کشور که خدمات آنها مسیر توسعه علمی را هموار ساخته، ارزیابی کرد.
وی در پیام خود یادآور شد: در سال گذشته که به نام اقدام و عمل درعرصه اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده بود، در جهت هم افزایی و همگرایی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در بهره گیری حداکثری از امکانات، به منظور نیل به جایگاه علمی مورد نظر در برنامه های کلان کشور و دستیابی به هدف بزرگ توسعه علمی، اقدامات مهمی در ساماندهی نظام آزمایشگاهی در مجموعه وزارت علوم انجام گرفت.
در این پیام، فعالیت های صورت گرفته در جهت توسعه شبکه آزمایشگاه های علمی و دسترسی محققان به منابع و امکانات موجود، یکپارچه سازی و استفاده بهینه از آزمایشگاه های کشور و تقویت و توسعه آزمایشگاه های مرکزی در دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری و پارک های علم و فناوری به عنوان نمونه ای از اقدامات به اجرا درآمده با حمایت وزارت علوم معرفی شد.
فرهادی در پیام خود با یادآوری نامگذاری سال جدید با عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' از سوی مقام معظم رهبری، بر ضرورت توجه به مولفه هایی که در تحقق این اهداف تاثیرگذار هستند تاکید کرد و گفت: اهمیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص، مسئول و با صداقت به عنوان موتور محرکه این عرصه، نمایان است و امر آموزش به منظور ارتقای مهارت های تخصصی آزمایشگاهی در تولید و ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی توصیه کرد امکانات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از ظرفیت های متخصصان خود استفاده بهینه کنند.
وزیرعلوم تصریح کرد: با وجود محدودیت های درون سازمانی و برون سازمانی، با بلند همتی و همکاری کارکنان فداکار نظام علمی کشور، دستاوردهای بسیار ارزنده ای در سطح منطقه و نیز در سطح بین المللی حاصل شده است که بدون شک نقش تمام دست اندرکاران این عرصه و آنهایی که در آزمایشگاه ها با وجود انواع خطرات و آلودگی های محیطی خدمات شایانی بدون تکلف انجام داده اند و بی تکلف مانده اند بر کسی پوشیده نیست.
گردهمایی یک روزه رئیسان آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور به میزبانی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی درحال برگزاری است.