بهترین کلاه‌های ایمنی هوشمند

به گزارش جام جم آنلاین،کلاه ایمنی یکی از وسایلی است که دوچرخه‌سوارها و موتورسوارها، ملزم به استفاده از آن هستند، اما بسیاری از مردم از پوشیدن کلاه ایمنی امتناع می‌کنند و مدعی هستند، این کلاه‌ها باعث می‌شود، کر شوند و صداها را بخوبی نشنوند، اما باید گفت استفاده از کلاه ایمنی به دلیل جلوگیری از صدمات و شکستن سر هنگام تصادفات، بسیار ضروری است.
در ادامه، به چند نمونه از کلاه‌های ایمنی و همچنین ابزارهایی اشاره شده که علاوه بر محفوظ نگه داشتن سر، ویژگی‌هایی دارند که آنها را هوشمند، کاربردی و خواستنی می‌کند.
 

اسکالی ای‌آر- 1 (AR-1 Skully)

از ویژگی‌های عالی این کلاه ایمنی که در تصویر بالا هم مشاهده می‌شود، می‌توان به دوربین عقب و یک سیستم نمایشگر بالاسری متمرکز و شفاف اشاره کرد که تصاویر پشت سر و اطراف را روی لبه جلویی کلاه منعکس می‌کند. جهت تمام مسیرها با تلفن همراه موتورسوار مشخص می‌شود و این کلاه ایمنی به او اجازه می‌دهد که بدون استفاده از دست، با تلفن همراه تماس بگیرد.

فوسار موهاک (Fusar Mohawk)

فوسار موهاک کلاه ایمنی نیست، اما دوربین، ردیاب و سیستم هشداردهنده موقعیت‌های اورژانسی است که همگی در یک وسیله جاگذاری شده‌اند و قابل نصب روی هر نوع کلاه ایمنی هستند. این ابزار، مانند جعبه سیاه هواپیما، در مواقع اورژانسی، صداها و تصاویر دو دقیقه آخر را ثبت می‌کند. ضدآب است و با کنترل‌های موجود روی فرمان موتور، براحتی و بدون نیاز به برداشتن دست از روی فرمان، قابل کنترل است.

سیستم صوتی بی ـ لینک (Be-Link)

این سیستم صوتی بسیار قوی و بی‌نظیر، مناسب نصب روی هر نوع کلاه ایمنی است، کیفیت صدای آن بسیار عالی است و باتری آن در هر بار شارژ، 9 ساعت کار می‌کند. موتورسواران حرفه‌ای واقعی، هنگام حرکت باید بتوانند صداهای محیط و اطراف خود را بشنوند، اما هدفن‌های معمولی موتورسوار را از صداهای خیابان کاملا جدا می‌کند. این سیستم صوتی به موتورسوار کمک می‌کند تا علاوه بر موسیقی، صداهای محیط اطراف خود را هم بشنود.

فورسیت آلپاین (Forcite Alpine)

هنوز آغاز بهاریم و برف روی کوه‌ها آب نشده است. پس می‌توانید از این کلاه ایمنی بهترین استفاده را ببرید. فورسیت آلپاین برای ورزش زمستانی، بویژه موتورسواری در مناطق کوهستانی طراحی شده است. فورسیت آلپاین به موقعیت‌یاب جهانی GPS، ارتفاع‌سنج، حسگرهای حرکت و تصادم، بلوتوث وای ـ فای، چراغ‌های مه‌شکن، ویدئوی اچ‌دی (وضوح بالا) و بلندگو مجهز است. به این ترتیب فرقی نمی‌کند کجا و چقدر از همراهان خود دور باشید. از طریق این کلاه به آسانی با آنها در تماس خواهید بود.

سینا 10سی (10c Sena)

این وسیله، ترکیبی از دوربین و دستگاه ارتباطی بلوتوثی است که روی یک طرف کلاه ایمنی نصب می‌شود و برای شنیدن صدا می‌توان میکروفنی به آن وصل کرد. حتی در این ابزار، تنظیم‌کننده موج رادیویی اف‌ام وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان از تلفن هوشمند یا ابزارهای دیگر که به وسیله بلوتوث به هم متصل هستند، استفاده کرد. این ابزار به سیستم اینترکام مجهز است و به موتورسوار اجازه می‌دهد با چهار موتورسوار دیگر ـ که حداقل 5/1 کیلومتر از او فاصله دارند ـ تماس برقرار کند. با لمس یکی از دکمه‌های روی دوربین این ابزار، به مدت سه دقیقه شروع به فیلمبرداری می‌کند.

ناندلاجیک انسفالون (NandLogic Encephalon)

این کلاه، تجهیزات متنوعی دارد که آن را به یکی از بهترین کلاه‌های ایمنی تبدیل کرده است. ناندلاجیک به موقعیت‌یاب جهانی (GPS)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر نور محیط، چراغ‌های جلو، چراغ‌های راهنما، چراغ‌های ترمز، هشدارهای برخورد و یک فن مجهز است.

لایومپ (LiveMap)

نمایشگرهای به کار رفته در این کلاه ایمنی، سرانجام شبیه صفحه نمایش‌های تخت شده‌اند و استفاده از فناوری هوشمند در این کلاه‌ها، روز به روز راحت‌تر و آسان‌تر می‌شود. کلاه ایمنی لایومپ، برای جهت‌یابی از فناوری واقعیت مجازی استفاده می‌کند. اسامی خیابان‌ها، سرعت و تمام مسیرها با استفاده از این فناوری به موتورسوار نشان داده می‌شود. این روش باعث می‌شود که موتورسوار مجبور نباشد برای دیدن اسامی خیابان‌ها یا جهت‌یابی، سر خود را به اطراف بچرخاند. در ضمن می‌توان با آهسته حرکت کردن در خیابان‌ها و مسیرهای جدید، نقشه موجود در کلاه را به‌روز کرد. همچنین لایومپ هوشمند برای کنترل صدا از میکروفن و گوشی استفاده می‌کند.

لایوال بلینگ (Livall Helmet)

نواری از چراغ‌های ال‌ای‌دی (LED)، جلو و عقب این کلاه تعبیه شده است که موتورسوار با استفاده از کنترل از راه دور و متصل به فرمان موتور، می‌تواند آن را کنترل و همچنین به عنوان چراغ‌های راهنما از آن استفاده کند. این کلاه با استفاده از اپلیکیشن SOS، به طور خودکار هنگام تصادم موتورسوار، پیغام کمک ارسال می‌کند و با بخش اورژانس که از قبل برای آن تعریف شده، تماس می گیرد و درخواست کمک می‌کند. وجود میکروفن و بلندگوی بلوتوثی به موتورسوار، اجازه مکالمه تلفنی بدون استفاده از دست می‌دهد.

لوموس (Lumos)

این کلاه که بسیار شیک و خواستنی است، ویژگی‌هایی همچون ترمز و چراغ راهنما به شکل چراغ ال‌ای‌دی دارد. کنترل از راه دور آن که روی فرمان نصب می‌شود، ساده است و ماه‌ها با یکبار شارژ کار می‌کند. چراغ‌های عقب کلاه به لطف حسگرهای موجود روی کلاه، با هربار ترمز موتورسوار، به طور خودکار روشن می‌شود. این کلاه در برابر هرنوع آب و هوا مقاوم است. بیش از 60 چراغ ال‌ای‌دی روی این کلاه نصب و با استفاده از سیم مغناطیسی یواس‌بی (USB) شارژ می‌شوند.

لایف‌بیم (LifeBEAM)

این کلاه، مخصوص دوچرخه‌سوارها و بهترین وسیله برای ارزیابی وضعیت جسمانی دوچرخه‌سوار هنگام حرکت است. چنین کلاهی، ضربان قلب و مقدار مصرف کالری را اندازه‌گیری می‌کند و برای شمارش ضربان قلب، نیاز به نواری ندارد که به سینه متصل باشد،‌ بلکه با استفاده از پیشانی دوچرخه‌سوار این کار را انجام می‌دهد؛ این کلاه به وسیله ANT (یک فناوری بیسیم اختصاصی) یا بلوتوث کم‌انرژی (بلوتوث هوشمند که نوعی فناوری بیسیم کوتاه‌برد است) به رایانه دوچرخه‌سوار، ساعت ورزشی، اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها و بیش از 262 ابزار دیگر متصل می‌شود و اطلاعات مورد نیاز را به دوچرخه‌سوار به صورت بی‌سیم منتقل می‌کند. کلاه ایمنی لایف‌بیم با وجود این تجهیزات، دوچرخه‌سوار را نه‌تنها از خطرات، بلکه از گزند باد و باران محفوظ نگه ‌می‌دارد.

بل‌استار (Bell Star)

این کلاه ایمنی هوشمند برای ورزش‌دوستان ایده‌آل است. در این کلاه، دوربین‌هایی تعبیه شده که دیدی 360درجه برای صاحب خود فراهم می‌کند. موتورسواران و اسکیت‌بازان و کسانی که از ورزش‌های روی برف استقبال می‌کنند، با استفاده از این کلاه می‌توانند تمام اطراف خود را با وضوح تصویر 4K (4000 پیکسل) مشاهده کنند. دوربین قرارگرفته در کلاه، به موقعیت‌یاب GPS، فشارسنج، ارتفاع‌سنج و شتاب‌سنج مجهز است. بهترین ویژگی این دوربین، قابلیت جابه‌جایی آن است و هر زمان که خواستید، می‌توانید از آن بدون کلاه استفاده کنید.

نوار روشنایی لایت‌مد پروتون (Lightmode Proton)

این ابزار به هر نوع کلاهی قابل اتصال و استفاده و در واقع، ابزار هوشمندی است که صرفا جنبه تزئینی ندارد. تشکیل شده از چراغ‌های متعدد است که با استفاده از چسب‌های مخصوص براحتی روی کلاه نصب می‌شوند و در انواع و اندازه‌های متفاوت وجود دارند. این نوار روشنایی که در چند رنگ قابل تهیه است، بهترین وسیله برای موتورسواری در تاریکی شب است. چراغ‌های تعبیه شده روی این نوار، با استفاده از کنترل‌های کوچک راه دور قابل کنترل‌اند، ضدآب هستند و با پورت یواس‌بی شارژ می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا