شرایط حداقلی برای تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری در استان ها

به گزارش ایرنا، دکتر وحید احمدی عصر چهارشنبه در حاشیه صد و سی امین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی عتف که در محل وزارت علوم برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه برای تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری در استان ها شرایط حداقلی تعیین شد تا استان های متقاضی این شرایط را احراز کنند و بعد درخواست دهند.

دکتر وحید احمدی افزود: توانمندی های صنعتی استان، توانمندی های فناوری استان، توانمندی های علمی استان و توانمندی خلاق استان چهار محور مطرح شده برای این شرایط حداقلی است.

وی افزود: همچنین در این جلسه کارگروه تخصصی برای بررسی شرایط استان های درخواست دهنده تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری تشکیل شد.

احمدی گفت: در حال حاضر سمنان و فارس درخواست تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری دارند که باید شرایط آنها بررسی شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین گفت: در مسایل مطرح شده پیش از دستور صد و سی امین جلسه کمیسیون شورای عالی عتف امضای صورتجلسه های قبلی شورای عالی عتف درخصوص کوریدورهای فناوری و مناطق پنج گانه ویژه علم و فناوری، توافقات میان معاونت علمی و وزارت علوم درخصوص جابجایی کارگروه صدور مجوز شرکت های دانش بنیان و تغییرات مصوب اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح شد.

احمدی افزود: در صورتجلسه قبلی مربوط به کریدورهای فناوری و مناطق پنجگانه ویژه علم و فناوری درخصوص استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد و بوشهر بود.

وی افزود: شورای عتف با تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و یزد موافقت قطعی و با تاسیس منطقه ویژه در بوشهر موافقت اصولی کرده بود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: این مساله روز دوشنبه 24 فروردین به امضای رییس جمهور رسید و امروز به اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی عتف ابلاغ شد.

وی همچنین اضافه کرد: دستور بعدی که در قالب پیش از دستور جلسه امروز مطرح شد درخصوص توافقات میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در زمینه جابجایی کارگروه صدور مجوز شرکت های دانش بنیان به زیرمجموعه شورای عتف بود که این مساله تصویب شد.

احمدی افزود: همچنین تغییرات مصوب اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در قالب مسایل پیش از دستور این جلسه مطرح شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم همچنین افزود: قانون تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش و فناوری به امضای اعضای شورا رسید و قرار شد به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود برای این منظور سامانه سمات باز شد که دستگاه ها اطلاعاتشان را در آن بارگذاری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا