اهمیت کنفرانس وب پژوهشی در بستر سازی توسعه اقتصاد اینترنتی

مهندس فهمیه ملکوتی، مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه علم وفرهنگ در حاشیه نشست وب کاوی ،اقتصاد اینترنتی و مدل های کسب وکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینا، با بیان اینکه اقتصاد اینترنتی یک حوزه مهم در وب محسوب می شود، گفت: از زمانیکه وب فراگیر شده است و توانسته کاربردهای مختلفی فراهم کند بحث ایجاد کسب و کارهای جدید از طریق اینترنت صاحبان مشاغل را به خود جذب کرده تا از این بستر جدی بتوانند استفاده کنند. موضوعات مختلفی حول اقتصاد اینترنتی مطرح است و برخی موارد لازم است که کسب و کارهای اینترنتی خود را به کسب و کارهای دنیای واقعی برسانند تا بتوان در دنیای مجازی همان کاری را کرد که در دنیای واقعی انجام می شود. در برخی موارد به دلیل وجود بستر لازم در فضای مجازی، خیلی جلوتر از کسب و کارهای واقعی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از امتیازهای بسترهای وب از بین رفتن محدودیت های مکانی است، تصریح کرد: در این شرایط مشتری یک کسب و کار در محدود جغرافیایی محدود نیست و آزادانه می توانند در هر مکانی از آن بهره مند شود.

مهندس ملکوتی درباره وضعیت اقتصاد اینترنتی در ایران گفت:  وضعیت اقتصاد اینترنتی در ایران نسبت به کشورهای پیشرو مطلوب نیست اما امیدواریم که با برگزاری این چنین کنفرانس هایی زمینه توسعه این حوزه از کاربردهای وب در کشور فراهم شود.البته باید کیفیت خدمات و امنیت را افزایش داد چراکه در بحث های مالی و اقتصادی مسئله امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است تا اعتماد مشتری جذب و به جای اینکه خود را به زحمت استفاده از محیط های واقعی بیندازد بتواند از این محیط مجازی بهره مند شود.

وی با بیان اینکه در  این نشست جانبی 3 مقاله ارائه شد، توضیح داد: یک مقاله در حوزه زبانشناسی با موضوع «تنوع نگارشی در زیان فارسی ،تهیه خودکار دادگان املایی از پیکره زبانی مبتنی بر وب » ارائه شد که بروی املای واژگان و شکل های مختلف کلمات تحقیق صورت گرفته بود. مفاله دیگر محصول پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علم و فرهنگ درباره نظرسنجی کاربران با موضوع « کمی سازی گرایش احساسی نظرات متنی فارسی مشتریان بر روی ویژگی های کالا در وب» بود که در آن تلاش شده بود که نظرات کاربران درباره یک کالا استخراج شده تا میزان امتیاز مثبت و منفی کالا جمع بندی شود.

مقاله سوم هم درباره بسته بندی سایت هایی بود که به سایت خبرگزاری ایسنا ارجاع داده بودند که در قالب یک رساله دکتری در جهاد دانشگاهی انجام شده بود  چراکه ایسنا علاقمند بود بداند کاربران در محیط وب از طریق چه سایت هایی با یک کلیک وارد خبرگزاری ایسنا می شوند.

وی در پایان اظهارامیدواری کرد تحقیقات در زمینه کسب و کار اینترنتی و اقتصاد اینترنتی در سالهای آینده افزایش یابد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا