سامسونگ عنوان بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند را از اپل پس گرفت

به گزارش سیناپرس به نقل از فارنت، همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید در فصل پایانی سال 2016 اپل به لطف عرضه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس و همچنین توقف تولید گلکسی نوت 7 موفق شد سهم بازار بیشتری را نسبت به سامسونگ در اختیار بگیرد اما ظاهراً سامسونگ موفق شده دوباره این عنوان را از اپل پس بگیرد.

 

گفته می‌شود دلیل عملکرد قوی سامسونگ گوشی‌های اقتصادی سری Galaxy J این شرکت بوده که سهم سامسونگ را به 26.1 و اپل را به 16.9 درصد رسانده است. پس از سامسونگ و اپل به ترتیب هواوی، اوپو، BBK (صاحب برندهای وان‌پلاس و ویوو) و ال‌جی در رده‌های سوم تا ششم قرار دارند. سایر شرکت‌ها مانند سونی، اچ‌تی‌سی و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجموعاً تنها 26.7 درصد از سهم بازار را کسب کرده و در بخش Others جای گرفته‌اند. طبق این جدول فروش هواوی افزایش هرچند جزئی داشته اما سهم بازار ال‌جی کاهش یافته است.

با توجه به عرضه پرچم‌داران سامسونگ و ال‌جی انتظار داریم اوضاع این دو شرکت بهتر از پیش شود اما احتمالاً اپل کماکان رتبه دوم را در اختیار خواهد داشت.

 

از آن‌جا که تولیدکنندگان چینی 46 درصد از کل گوشی‌های هوشمند دنیا را تولید می‌کنند TrendForce نگاه دقیق‌تری هم به این شرکت‌ها داشته و به نظر می‌رسد پس از BBK شرکت‌های شیائومی و ZTE در رده‌های چهارم و پنجم چین قرار دارند. نکته قابل توجه افزایش سهم بازار شیائومی، هواوی و ZTE است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا