ساخت کارخانه کک سازی سوادکوه با مجوز سازمان محیط زیست آغاز می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا،مهدی کرباسیان روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از کارخانه زغالشویی البرز مرکزی افزود: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست و تیم همراه چند ماه گذشته از کارخانه کک سازی بازدید داشتند که مقرر شد یک مشاور بین المللی از آلمان اطلاعات را مرور و نظرنهایی را ارسال کند.

وی ادامه داد: مشاور نظر نهایی را تا یک ماه آینده ارسال می کند و اگر در توافق به عمل آمده به تفاهم برسند ، طبق ضوابط سازمان حفاظت محیط زیست عملیات کار آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برای طرح های کک سازی و معدن کرد آباد در حال حاضر بودجه تعریف شده است ، گفت که تنها مشکل حل مسائل زیست محیطی است.

کرباسیان به مشکل زیست محیطی معدن کرد آباد اشاره کرد و افزود : تا هفته آینده جلسه ای با حضور رئیس سازمان جنگل ها برای حل این مشکل برگزار می شود.

وی همچنین با بیان اینکه مزایده کارخانه قدیم زغالشویی برگزار شده است، گفت: مقرر شد شرکتی در این زمینه سرمایه گذاری کند تا مواد باطله به محصول تبدیل و از این طریق از خطر محیط زیستی جلوگیری و فرصت های شغلی از این طرح ایجاد شود.

معاون وزیر صنعت اظهار داشت : کارخانه قدیم زغالشویی مهم ترین مرکز زغالشویی ایران از لحاظ زیست محیطی است زیرا میزان مواد باطله آن ١٧ درصد کمتر از بقیه زغالشویی هاست و به محیط زیست اطراف آن آسیبی وارد نمی کند.

کرباسیان به مشکل بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت : باید به صورت کارشناسی شده در راستای حل مشکل کارخانه ها برای راه اندازی و ایجاد فرصت های شغلی تلاش کرد.

وی با توجه به ظرفیت 140 میلیون تن ذغال سنگ در استان مازندران ، افزود : با آغاز اکتشافات های جدید ، 20 میلیون تن سال 95 به ذخیره زغال سنگ قطعی استان اضافه شده و 60 میلیون تن دیگر نیز پیش بینی می شود.

کرباسیان به مهم ترین دستاورد دولت یازدهم در زمینه صنعت اشاره کرد و گفت : در دولت یازدهم 250 هزار کیلومتر کار اکتشافی انجام شده است در حالی که تا پیش از این یکصد هزار کیلومتر بود. همچنین تنها در استان مازندران ظرف سال گذشته نزدیک به سه هزار کیلومتر کار اکتشافی انجام شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا