در برنامه پنجم توسعه محدودیت ظرفیتی نداریم

 در حاشیه این مراسم مهندس نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اهمیت این کنفرانس به خبرنگار سیناپرس گفت: کیفیت کار کنفرانس بین المللی وب پژوهی با توجه به اینکه برای اولین بار است که برگزار می شود  خوب است و دانشگاه علم وفرهنگ فعالیت های خوبی در این خصوص انجام داده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:  برگزاری این کنفرانس ها به دانشجو و اساتید در حوزه های کاربردی و علمی وب، دید عمیقی می دهد و امیدوارم این کار تداوم پیدا کند و با کیفیت بالاتری درسال های آینده برگزار گردد.

مهندس جهانگرد در ادامه در خصوص شرایط کنونی وب و آینده آن در ایران عنوان کرد: افقی که در دولت باید محقق شود این است که تمامی دستگاه های دولتی براساس قانون موظفند فایل ها و پایگاه های اطلاعاتی را در محیط وب بیاورند. .بنابراین وقتی حجم عظیمی ازاین  اطلاعات در وب ملی وارد شوند، فرصت جدیدی  برای انواع پردازش ها در محیط وب فرهم می شود که این مهم می تواند زمینه خوبی برای پژوهش ها ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که ظرفیت های مورد نظر در برنامه پنجم توسعه چقدر درنظر گرفته شده است، افزود: برای وب در این برنامه محدودیت خاصی نداریم و افق پیش رو کاملا نا محدود و باز گذاشته شده است. بنابراین هرنوع ایده و تلاشی که در این حوزه باعث ارتقای بهره ورری و توسعه بهره وری شود،  باتوجه به گردش اقتصادی که خواهد داشت رشد  خوبی را نیز  به همراه دارد .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا